שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס (הליכוד), התראיין הבוקר (ראשון) ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לביטול עילת הסבירות והרפורמה המשפטית בכללותה, לקראת ההצבעה הצפויה מחר ועל רקע המחאות ההולכות וגוברות.

השר אקוניס פתח את דבריו באמירה נחרצת לגבי העברת החקיקה: "אני חושב שאנחנו צריכים להשלים את החקיקה בקריאה השנייה והשלישית. הדבר הזה התגבר ביתר שאת דווקא לנוכח האיום והשימוש הציני והמסוכן בצבא ישראל, שימוש שהוא אמצעי לחץ בלתי לגיטימי – דבר שהימין הישראלי הליברלי מעולם לא העלה על דעתו. השימוש הציני הזה בצבא ישראל ובביטחון אזרחיה הוא בלתי נסבל. ולכן אם הייתה שאלה אם צריך לדחות אז מובן שעד סוף כנס הקיץ נדרשת סיום החקיקה הזאת. המצב שבו אנחנו נמצאים כיום הוא בעיקרו כמעט המוחלט בשל ההשתלטות של אהרון ברק על הרשויות האחרות במדינת ישראל, הציבור צריך להבין את זה. אהרון ברק מדבר במתק שפתיים ומשכנע רבים שהוא כולו רק דאגה לדמוקרטיה אבל הוא האיש שביטל את יתר הרשויות".

בהמשך, טען: "אני דמוקרט וגם ליברל, ועומד על עיקרון הפרדת הרשויות. אני מכבד את הרשות השופטת, רוצה אותה חזקה ועצמאית אבל שלא תבטל את שתי הרשויות האחרות. גם שרי משפטים לשעבר, כמו דניאל פרידמן, פרופסור מכובד שלמיטב ידיעתי מעולם לא הצביע לליכוד, ניסה לעשות רפורמה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט שעכשיו ברוב חוצפתו הולך ומפגין. מדובר על המצפן של האנשים הללו, גם דן חלוץ שמכר את מניותיו כששני חיילי מילואים נחטפו לעומק דרום לבנון ובזה הוא התעסק והוא האחרון שיכול להטיף. אהוד אולמרט על פי דין הוא עבריין מורשע והם הסמל של המחאה? זאת בכלל חרפה ברמה המוסרית".

אנשי מילואים מודיעים על הפסקת התנדבות (צילום: אבשלום ששוני)

אקוניס תקף גם את האופוזיציה: "הוויכוח הוא הרבה יותר מעילת הסבירות, הוא על עצם קיומה של הממשלה. אינני רואה שום סיבה שתהיה הצבעה אחרת מהצבעה הראשונה לשנייה ולשלישית וזוהי מהות הדמוקרטיה. אני לא כופר בעבודת האופוזיציה, אני כופר בצביעות הבלתי פוסקת של גנץ ולפיד שביום שקארין אלהרר נבחרה הם כינסו את מסיבת העיתונאית האומללה, המביכה והמסיתה שלהם. האדם הראשון שהשתמש בביטוי 'מלחמת אחים' הוא בני גנץ, אתה יכול לעבוד על הציבור רוב הזמן אבל לא על כל הציבור כל הזמן. אני משוכנע ששר הביטחון יואב גלנט ויו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין כמו כל חברי הקואליציה יצביעו כמו שהצביעו בקריאה הקריאה הראשונה גם בשנייה ובשלישית בעד חוק צמצום עילת הסבירות".

על ההודעות בדבר הפסקת התייצבות למילואים: "מדובר בניסיון ציני ומסוכן להשתמש בצבא ישראל כדי לקדם אג'נדות פוליטיות. הדבר הזה הוא לא לגיטימי, לא ניתן שמדינת ישראל תהפוך לחונטה צבאית – זה לא יקרה. לא ניתן שתהיה מהפכה צבאית, ישראל מדינה דמוקרטית והיא תמשיך להיות דמוקרטית. ישראל לא תהיה דיקטטורה, סימן קריאה!". לטענתו: "אני תומך באירועים שהם יסוד הדמוקרטיה: הפגנות, מחאות, מאמרים – כל עוד הם במסגרת החוק. חסימת צמתים, הבערת כבישים, שידול לסרבנות כל אלה בניגוד לחוק".

על מצבו הבריאותי של ראש הממשלה, השיב: "אני נותן לו להחלים, להתחזק ובהזדמנות ראשונה אראה אותו ונדבר על דברים בנינו שעשרות שנים לא נחשפו ולא ייחשפו. קודם כל, רפואה שלמה לראש הממשלה. זה הדבר שכולנו, יהודים ולא יהודים מאחלים לראש הממשלה".

"טוב שמתקיים וויכוח פוליטי אבל הוא צריך להיות במסגרת, השימוש הזה בדרגות או בתפקידים בצבא הוא לא לגיטימי ואנחנו לא ניתן שתהיה פה מהפכה צבאית", סיכם.