מתווה הפשרה שפרסמו היום (ראשון) יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי נדחתה על ידי הליכוד בטענה כי "היא קבלה חד צדדית של עמדת האופוזיציה כפי שהיא הייתה מתחילת הדרך".

"תעצור את החקיקה, העם במצוקה": המסר של יו"ר ההסתדרות לנתניהו
יו"ר ההסתדרות רמז שלא ישבית את המשק - אך פורום העסקים הצהירו ההפך

יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, יניב לוי, שוחח עם ענת דוידוב ב-103FM והגיב לדברים: "אנחנו כל הזמן בדיונים, לא יצאנו לרגע אחד מבית ההסתדרות בכלל, למעט שעה וחצי בלילה להתרעננות. המצב כרגע הוא שראינו את ההודעה של הליכוד ושל בני גנץ ויאיר לפיד. כרגע אני לא איש בשורה, אבל יחד עם זאת אנחנו לא אומרים נואש. יש עוד מסלולים ונתיבים, יש עדיין אנשים שפויים במדינה שלנו שמנסים למצוא את נקודת האיזון וככה אנחנו נמשיך ונעשה".

"אני חושב שזו השעה למנהיגות אמיצה משני הצדדים, כי מי שמשלם את המחיר זה רק אנחנו האזרחים. כי אם כל צד יתבצר בעמדותיו, אנחנו נגיע למלחמת אחים. דמוקרטיה זה חשוב והפגנות זה חשוב, אבל אחדות העם היא משימת חיים של כולנו. גם בדקות אלה יש שיחות עם לשכת ראש הממשלה, עם אנשי הנשיא, עם האופוזיציה. אנחנו מנסים בכל הכוח, בנפש חפצה ולב נקי. אנחנו לא בקרב נגד ממשלת ישראל - אנחנו חושבים שהמצב אליו הגענו מבחינה חברתית הוא מצב שהחברה הישראלית לא יכולה עוד לסבול - ומישהו חייב או צריך לאחות את הפצעים", הוסיף. 

בהמשך התייחס להודעת הדחייה מטעם הליכוד וציין כי "הייתי שמח לשמוע הודעה מראש הממשלה ולא מתנועת הליכוד' אני חושב שהוא ראש הממשלה של כולנו, הוא מנהיג תנועת הליכוד - שימו לב שההודעה יצאה מתנועת הליכוד, ולא ראש הממשלה. נמשיך לעשות את שלנו על הצד הטוב ביותר. אין לנו בית אחר ואין לנו מדינה אחרת. עצוב מה שקורה ברחובות ואני מקווה שנוכל להיות בימים טובים יותר. יו״ר ההסתדרות, אני חושב שהוא המבוגר אולי הבודד האחראי שנשאר לנו במדינה, הוא קשוב לשני הקולות ושני הצדדים והוא לוקח את זה ללב מאוד. אי אפשר להישאר אדיש לדברים שאנחנו רואים ברחובות. טובות וטובי בנינו יצאו לרחובות לזעוק את זעקתם״.

בסיום דבריו סרב לפרט את צעדיהם, אך אמר כי "כל דקה היא דקה עם הרבה משמעות וכל רגע יש התפתחות אחרת מכיוון כזה או אחר ואנחנו פה' לא נלך לשום מקום, ואנחנו נבטיח שבשעות הקרובות נעדכן. אלה השעות הקריטיות". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm