הרפורמה במערכת המשפט: השר לשעבר ותא"ל במיל' אביגדור קהלני תקף הבוקר (שני) בחריפות את התנהלות ארגוני המחאה, ובפרט את מחאת אנשי המילואים. "זו התאבדות של המדינה", אמר בשיחה עם ענת דוידוב וניסים משעל בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM.

המגעים לפשרה נמשכים: אלו הפערים בין הצדדים והמחלוקת בין גנץ ללפיד
יום ההכרעה: הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות תגיע להצבעה בכנסת

תחילה התייחס קהלני לגיבוי הפסקת ההתנדבות והשירות בצה"ל על ידי האלופים, הרמטכ"לים, ראשי המוסד והשב"כ. "אני מסתייג מזה בכל הסתייגות אפשרית. אני ממש המום מהאנשים האלה. אני לא מבין. אנשים ששירתו את המדינה, היו מוכנים לעשות למען המדינה הכול ועכשיו הם קוראים לסרבנות ומעודדים סרבנות? אדם משרת כחייל בצה"ל עד גיל 45. עד גיל 45 הוא איש מילואים, חייל בצה"ל".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הסביר כי "אני רוצה להבדיל בין חייל מילואים למתנדב. מתנדב זה מישהו שעבר את גיל 45 ואומר 'כיף לי ביחידה,' אז הוא מתנדב, בסדר, שיקול שלו. לגבי חייל בצה"ל שהוא רשום כחייל לוחם או כל תפקיד שהוא מקבל, הוא חייל לכל דבר. אין דבר כזה. זה יום עצוב לכולנו, אנחנו רואים תהליך שאם הוא יימשך זו התאבדות של המדינה. אני הייתי בפוליטיקה, אנחנו מבינים פוליטיקה, יודעים מה זה פוליטיקה. שני הצדדים עושים טעויות חמורות בחוסר אחריות. אין מצב שבו אדם אומר 'אני לא אשרת במדינת ישראל'".

לדבריו, "אם הוא מתנדב שיעשה מה שהוא רוצה, אם הוא חייל ומתייצב מול מצלמות ואומר 'אני לא משרת יותר את המדינה', אחרי שהשקיעו בו מיליונים, אתה יודע כמה כסף מושקע בכל טייס? למה זה לא גולני? למה לא גבעתי? מה קרה? קודם כל אני המום מכל אותם הראשים שמתייצבים, הם היו שליחים של עם ישראל, הם לא יכולים עכשיו לעשות פוליטיקה מהצבא. הצבא צריך להיות מחוץ לתחום".

"ברגע שהם אמרו מה שהם אמרו אני צריך להסתכל להם בעיניים ולשאול 'מה קרה לכם? חוסר אחריות לאומי'. אנחנו יכולים להרשות לעצמנו?", זעק, ותקף: "רק פצצת אטום שתיפול פה באזור תל אביב ותזעזע את המדינה תחזיר אותנו לשפיות? אתם רמטכ"לים לשעבר? בואו, נראה את הכוח שלכם הפוליטי. תקימו תנועה ותפילו את ביבי, זה בסדר. מה אני לא יכול להאשים גם את גנץ ולפיד? אני יכול להגיד להם 'למה שלא תושיעו את ביבי מהמצב בו הוא נמצא?' לא שאני בא לעזור לו".

לסיום, הכריז קהלני כי "יש נקודה שאני אינני מוכן לקבל - שיהיו טילים וטייס או לוחם ישב בבית וישתה כוס קפה. זה לא יהיה. אני לא יכול שלא להתייחס לזה כי אנחנו רואים כרגע מהפכה תרבותית במדינת ישראל, התחלקנו לשבטים. כל ממזר מלך מבחינתו חוסם את הכבישים, יולדות לא יכולות להגיע לבתי חולים, אנשים עם התקפי לב נשארים בבית".

"זו מהפכה משטרית", טענה דוידוב נוכח אמירותיו, וקהלני השיב בנחרצות: "על זה אפשר להתווכח. הייתי בכנסת, אני מכיר את החוקים, אפשר להתווכח. אני רוצה להזכיר לך שהייתי שנתיים וחצי במשפט על עוול שלא עשיתי. יש לכל אחד מאיתנו את המשקעים. אני לא רוצה להיכנס לפינה הזו. אני אחד מאלפים שהגנו על המדינה הזו, אבל הזעקה שלי לא פרטית".