המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין תתכנס בעוד שבוע, ביום שני הבא, בכדי לבחור נציג חדש לוועדה לבחירת שופטים וכן נציג לוועדה לבחירת שופטים צבאיים. 

הרכב הוועדה לבחירת שופטים ישונה כבר בקרוב? התוכנית של לוין נחשפת
הצעד הבא של הקואליציה נגד לשכת עורכי הדין | פרסום ראשון

נציג הלשכה בוועדה לבחירת שופטים צבאיים יהיה עו"ד נדב ויסמן. הסיבה לכך היא כי ויסמן הוא המועמד היחיד לתפקיד. במילואים, ויסמן מוצב בתפקיד של תובע צבאי בכיר בפרקליטות הצבאית והוא בדרגת סגן אלוף. אל נציגות הלשכה בוועדה לבחירת שופטים, רק שני אנשים הגישו מועמדות. עו"ד מוחמד נעאמנה, המכהן כעת בתפקיד, הגיש מועמדות בשנית. מולו מתמודד עו"ד יצחק נטוביץ, יו"ר סיעת "יוזמה - ציונות משפטית" המזוהה עם הימין.


עו''ד יצחק נטוביץ' (צילום: ללא)
עו''ד יצחק נטוביץ' (צילום: ללא)


לאחר הניצחון המוחץ במרוץ לראשות לשכת עורכי הדין, ראש הלשכה עמית בכר מחזיק ברוב במועצה הארצית של הלשכה שהיא הגוף הבוחר את נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים. הסיכוי שבכר יאפשר לנטוביץ' להיות חבר בוועדה לבחירת שופטים קטן מאוד, ועל כן ככל הנראה מוחמד נעמנה ייבחר שוב לתפקיד.

יש לציין כי זאת אינה הפעם הראשונה בה נטוביץ מנסה להיבחר כנציג הלשכה בוועדה לבחירת שופטים. הפעם נטוביץ הולך נגד כל הסיכויים, אך בפעם הקודמת נטוביץ סגר 'דיל' עם ראש הלשכה הקודם, עו"ד אבי חימי, כי בתמורה לתמיכה בבחירות לראשות הלשכה - חימי יתן לנטוביץ את המקום בוועדה לבחירת שופטים. חימי נבחר לראשות הלשכה, אבל ההבטחה לנטוביץ לא קוימה ובמקומו נבחר לוועדה לבחירת שופטים מוחמד נעאמנה.

הימין השמרן במועצה הארצית של הלשכה יושב כעת באופוזיציה. לאחר הבחירות לראשות הלשכה, נטוביץ שלח לעמית בכר דרישה כי אחד מנציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים יהיה באופוזיציה. כזכור, לפני כחודש פרסמנו לראשונה כי ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, תקף את נטוביץ לאחר שנטוביץ שלח לבכר מכתב בו הוא דורש מבכר לתת לנציגי השמרנים בלשכה מקום אחד בוועדה לבחירת שופטים ומקום אחד בוועדה לבחירת דיינים.

נטוביץ טען במכתבו כי "מדובר בדרישה לגיטימית אשר אף הועלתה ע"י חברים רבים מהצד הפרוגרסיבי של המפה הפוליטית". עוד כתב נטוביץ כי "הסדר כזה יכול להוריד את הרצון של חברי כנסת להמשיך בהליך של הוצאת נציגי הלשכה מהוועדה ואף להפיכת הלשכה לוולונטרית".

בעקבות כך, עמית בכר הגיב בתקיפות רבה, כאשר הוא מכנה את דרישתו של נטוביץ כניסיון להלך עליו אימים, זאת בשל האמירה של נטוביץ כי מינוי נציג שמרן לוועדה לבחירת שופטים עשוי לגרום לעצירת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין שעבר באותו השבוע בוועדת שרים לענייני חקיקה.

אמש, חבר סיעתו של נטוביץ במועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד ערן בן ארי, נאם בהפגנת הימין שהתקיימה בתל אביב ואמר: "בוועדה לבחירת שופטים יש שני נציגים של לשכת עורכי הדין, אבל בלשכה לא נותנים לנו שנציג אחד של הלשכה יהיה מהאופוזיציה הימנית".

כעת לחברי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין יש שבוע בכדי להכריע באופן סופי מי ייבחר כנציג הלשכה בוועדה לבחירת שופטים. מוחמד נעאמנה - או יצחק נטוביץ.