ח"כ זאב אלקין, יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב וניסים משעל על המגעים אחרונים המתקיימים בין הקואליציה לאופוזיציה על מנת להגיע להסכמה רחבה בנושא חקיקת צמצום עילת הסבירות, עליה צפויה הכנסת להצביע היום. 

על השאלה באשר להסכמה לאחת מן הפשרות שהוצעו עד כה והאם מתקיים מו"מ השיב: "יש כאן תהליך מסויים של הידברות. לצערי הוא לא משאיר הרבה מקום לאופטימיות, הקואליציה לא מוכנה לזוז כמעט קילומטר. יש כל הזמן מגעים. אני למדתי בכנסת שעד שלא הצביעו את ההצבעה האחרונה הכול אפשרי. מדינת ישראל צריכה רפורמה בהסכמה מאוזנת ולא את הטרלול שהקואליציה הזו מובילה אותנו. מצד שני אנחנו לא רוצים רק לדחות את הקץ ולהתעורר בעוד כמה חודשים לאותם מראות רק בצורה הרבה יותר חריפה בגלל שלוין ונתניהו יחליטו ללכת על שינוי בהרכב וועדת השופטים". 

"אנחנו הצענו בעצמנו מספר מתווים, כולל אתמול בערב", הוסיף. "יש הרבה מתווים שמסתובבים, אנחנו כל הזמן כמבוגר אחראי במערכת דוחפים לפשרה והסכמה, אבל כמובן שלא תכלול ויתור על יסודות הדמוקרטיה של ישראל ולא של דחיינות, ונחזור למצב עוד יותר גרוע עם חקיקה עוד יותר גרועה". 

אלקין התייחס לאי ההסכמות בין גנץ ללפיד באשר למתווים המוצעים: "אני לא אמרתי למה אנחנו מסכימים ולמה לא, מו"מ כזה צריך להיעשות בתוך החדר. אנחנו חושבים שלדחות את הבעיה בכמה חודשים ספורים זה לא הפתרון כי אז נקבל את הוועדה לבחירת שופטים. להגיע להסכמות בנושא עילת הסבירות, זה ידרוש מהקואליציה צמצום משמעותי של החקיקה הנוכחית שהיא מאוד קיצונית, ולהגיע לשקט תעשייתי מבחינת קידום הרפורמה בהסכמה בהמשך ולא לחזור לאותו מקום שבו אנחנו נמצאים. אם כל מה שנעשה זה נוותר עכשיו, ובעוד חודשים ספורים נגיע לחקיקה בתחום שהוא אפילו עוד יותר רגיש ובעייתי אז מה עשינו? שילמנו את המחירים ולא מנענו ממדינת ישראל את הטרלול בו היא נמצאת".

כשנשאל מדוע הוא שולל פשרה, ענה: "זה לא נכון, הרי ראש הממשלה אמר לנשיא ארה"ב שאחרי עילת הסבירות כל המשך החקיקה יהיה בהסכמה רחבה. אם דבריו לנשיא ארה"ב, אם באמת התכוונת, בכל זאת, זה לא בראיון תקשורתי, בשיחה עם נשיא ארה"ב וזה פורסם על ידי לשכת נתניהו עצמו. אם היית מוכן לתת התחייבות פומבית כזו, תן אותה התחייבות לנשיא מדינת ישראל ולאופוזיציה - יהיה אפשר להגיע להבנה. דברו למשל עם חברות הייטק, עם כל מי שעוסק בכלכלת ישראל, אי הוודאות הזו הורגת אותנו כלכלית".

את דבריו סיים בנימה אופטימית: "דווקא כמי שמבין פוליטיקה וחווה הרבה חוויות בכנסת עד לרגע האחרון אסור להרים ידיים".  

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm