הרפורמה במערכת המשפט: ברקע הצעת הפשרה בחקיקת צמצום עילת הסבירות, ישיבת ראשי האופוזיציה היום (שני) התקיימה תחת מתיחות בין ראשי המפלגות. יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הביע את כעסו על כך שיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לא מעדכן אותו בהתקדמות במאמצי הפשרה.

הרצוג בפנייה לראשי הגושים: "פועלים מסביב לשעון, קורא למנהיגים להושיט יד"
תחרים את ההצבעה: הצעד הדרמטי של האופוזיציה לקראת רגע ההכרעה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצהיר בישיבה: "אני מתנגד לכל פשרה. הרסו כל מה שיכלו". עוד הוסיף ליברמן כי "אנחנו צריכים לנהוג כמו ראש האופוזיציה הכי טוב שהיה פה - בנימין נתניהו. הוא לא נתן לגיטימציה לממשלה. הצביע נגד חוקי ימין ולא בא לעדכונים ביטחוניים. תלמדו ממנו".

מוקדם יותר היום החליטה האופוזיציה להחרים את ההצבעה בקריאה שלישית על צמצום עילת הסבירות. על כך כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך על ההחלטה המשותפת של חברי האופוזיציה לתומך בהצעתי, ולהחרים את ההצבעה על החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה שלישית במליאת הכנסת".

המגעים לפשרה ברפורמה המשפטית שנמשכים בשעות האחרונות, ונסובו בעיקר סביב שאלת אורך תקופת ההקפאה של שלל חוקי הרפורמה, אחרי שהשבוע יעבור על הנראה הנוסח המרוכך של עילת הסבירות. עם זאת, מהלילה אין פריצת דרך במו"מ. נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא היום לחזרה להידברות בין הצדדים על חקיקת צמצום עילת הסבירות. "אזרחי ישראל צמאים לתקווה ומצפים לאחריות ומנהיגות. בשעת נעילה זו, אני קורא לנבחרי הציבור לנהוג באומץ, ולהושיט יד במטרה להגיע להבנות".

עוד הצהיר כי "אנחנו במצב חירום לאומי. זה הרגע לאחריות. אנו פועלים מסביב לשעון, בכל דרך אפשרית, כדי למצוא פתרון. קיימת תשתית אפשרית להבנות, אך יש עדיין פערים שמחייבים מהצדדים השונים לגלות אחריות".