לאחר שהמשא ומתן בין הקואליציה לאופוזיציה קרס, הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות אושרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ברוב של 64 תומכים וללא מתנגדים. על כך, חברת הכנסת קארין אלהרר שוחחה עם ענת דוידוב ב-103FM ותקפה בחריפות את ראש הממשלה: "הוא ראש ממשלה בקומה. הוא הבטיח לכולם שהידיים שלו יהיו על ההדק".

בפתח השיחה אמרה חברת הכנסת: "קודם כל, זה יום עצוב מאוד למדינת ישראל. זה יום שבאמת הבנו שאין ראש ממשלה בישראל. רק הקיצוניים נותנים את הטון והם אלה שהביאו אותנו עד הלום. אנחנו כמובן נפעל במישור המשפטי, ואת יודעת המאבק הוא מאבק ארוך. אנחנו נעתור לבג"ץ כפי שאמר יאיר לפיד, ראש האופוזיציה. ואנחנו מאמינים שבית המשפט העליון שהוא החומה האחרונה לא ייתן למדינת ישראל לשקוע ולהיות פחות מדמוקרטיה".

קרין אלהרר, יאיר לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קרין אלהרר, יאיר לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אנחנו כבר בהתנגשות חזיתית. החוק הזה שעבר הוא לא סתם איזה סעיף, מדובר בחוק שמבטל את היכולת של אזרחים לקבל שירות טוב והגון מהממשלה שלו. מדובר בשרים שיכולו למנות את מי שהם רוצים, מתי שהם רוצים. לפטר את מי שהם רוצים מתי שהם רוצים. כולל את שומרי הסף – מי יגן על האזרחים?", הוסיפה.

האם את יודעת שהמועמדת הראשונה לפיטורין זאת היועמ"שית? 
"לא צריך אותי, שמענו את ישיבת הממשלה ההזויה והמבישה שהתנהלה כשהיא הייתה בחדר, לפניה הם אמרו שהם מתכוונים לפטר אותה. כל מה שקרה מאז אותם עשרה ימים הם העבירו חוק שמאפשר להם לעשות את זה. אני באמת נחרדת מהתהום שישראל הגיעה אליה, זה לא דבר של מה בכך. הגעתי למצב שאני מוותיקות המשכן, תמיד היו פה מחלוקות בין קואליציה ואופוזיציה – לעולם אבל לעולם לא הוצעה ולא עברה הצעת חוק כזאת, נתניהו כל השנים בלם אותם ותראי באיזה מצב הוא היום, מי אמר לו לא? בן גביר".

את יודעת לאן נתניהו נעלם? הוא היה אמור לנאום אחרי יאיר לפיד
"אני מניחה שהוא מאוד מתבייש באירוע, אין לי הסבר אחר. מה הוא יגיד לביידן שהוא הבטיח לו לרכך? מה הוא יגיד למשרתים ולחיילים? מי יגן עליהם?. לאורך כל השנים בית המשפט העליון היה חגורת ההגנה המשפטית של החיילים בפני המוסדות הבינלאומיים. כשמורידים לו כוח הוא פחות עצמאי וככה יש פחות חגורת הגנה. ראש הממשלה הוא ראש ממשלה בקומה. הוא הבטיח לכולם שהידיים שלו יהיו על ההדק".

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר fm103