לאחר אישור החוק לביטול עילת הסבירות: חבר הכנסת משה סעדה שוחח הערב (שני) עם אריה אלדד ואיתן כבל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לתחושותיהם של אלו שמתנגדים לממשלה ולחקיקה המשפטית שאותה מובילה הממשלה. "אני לא חוגג כאשר אחים שלי כואבים, אני לא מכיר דבר כזה. צריך להבין, עבדנו תקופה ארוכה קשה בשביל להעביר את זה ואני יכול להבין מטבע הדברים שלבן אדם יש סיפוק מהעשייה שלו אבל כשאתה רואה את הכאב של האחים שלך, כאלה שעשו איתי דרך ארוכה במערכת אכיפת החוק, והיום הם צועדים בהפגנות, נפשי יוצאת אליהם", ציין. 

רעידת אדמה פוליטית: הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות אושרה במליאה
המחאה נמשכת: מפגינים חסמו את דרך בגין בירושלים לשני הכיוונים, המשטרה מנסה לפנותם

"אני כואב את כאבם, אני לא יכול לשמוח בדבר הזה. אני מקווה שבתקופה בין תשעה באב לט"ו באב נצליח לנהל שיח כי הפערים קטנים מאוד", הוסיף. הוא הגן על העברת החוק לפני זמן קצר בכנסת: "הסבירות היא לא אירוע כל כך דרמטי. שבוע שעבר יצא מתחת דלתו של בית המשפט העליון פסק דין במחלוקת גדולה, בין דפנה ברק-ארז לסולברג. בין הטענה אם סבירות הכי חשובה או עילה לא נכונה. האם בבוקר למחרת הם צעקו אחד לשני בושה? הם לא אכלו צהריים ביחד? ברור שלא".

כשבן גביר מתראיין ואומר שזו רק ההתחלה בהתרסה
"אני יכול לדבר רק על עצמי, אני אחד אבל אני חושב שאני משקף תחושה של לא מעט חברי כנסת מהליכוד. הם מדברים איתי, זה לא שהם עושים כאילו, אלה אנשים שנתנו את דמם למדינה". 

לאחר הפגרה נתקדם לשינוי הוועדה?
"ברור כי אין ברירה. מה שקורה כיום הוועדה לא שוויונית, אם אמורים למנות 80 שופטים זה 80-0, לטובת האופוזיציה. אנחנו מדברים על וועדה שוויונית לחלוטין, לכן בעיני זאת חקיקה שאני מצפה שאליה יצטרפו כולם".

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר fm103.