לאחר אישור חוק צמצום עילת הסבירות: חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) אמר היום (שלישי) כי "אנחנו יודעים שיום לא קל עבר על אזרחי ישראל אתמול, אני לא רואה סיבה לחגיגות". בשיחה שערך עם גיא פלג וענת דוידוב ב-103FM, ציין כי "כמו שרבים יצאו מודאגים לדמוקרטיה, להפגין נגד החקיקה, היו רבים שהיו מודאגים שהחקיקה לא תעבור והדמוקרטיה בישראל תפגע, ואני מביניהם". כמו כן, התייחס גם למחאות שאירעו באיילון לאחר אישור החוק.

בפתח השיחה נשאל חבר הכנסת דנון, "האם כך עושים דמוקרטיה?". דנון השיב כי "כן. דמוקרטיה בסוף מגיעה להכרעה בהרמת ידיים בצורה דמוקרטית, לא תמיד זה נעשה בהסכמה. אני ראיתי אתמול את חוסר התקשורת בין הקואליציה לאופוזיציה. אתמול ראיתי שאין שום סיכוי לסגור שום דבר כי אין אמון בין הצדדים. זה מצער, אבל מבחינתנו אנחנו מרגישים שהמהלך הזה חשוב - זה היה האם אנחנו לגיטימיים כממשלה, קואליציה וכנסת ריבונית, או שאנחנו נכנעים לסחיטה באיומים".

לאחר מכן, התייחס לוויכוח בין לוין וגלנט, ולכך ששר הביטחון פנה לשר המשפטים ואמר "תן משהו". דנון הסביר: "צריך להעלות אותו לשידור ולשאול אותו. אני לא פרשן של שר הביטחון, אבל אני חושב שאנחנו ראינו ניסיונות עד הרגע האחרון כן להגיע להסכמות כאלה ואחרות. אני חושב שהנושא כבר חרג מזמן מנושא הרפורמה ועילת הסבירות, לטוב ולרע, לכן אני חושב שהנושא הזה היה בעייתי. הייתי שמח אם הנושא הזה עובר בהסכמה, צריך את הלקח הזה ללמוד להמשך. הייתה פה פשרה משמעותית של ראש הממשלה, הוא צמצם את הרפורמה לשני נושאים - זה מבחינתנו צמצום הרפורמה. לא בטוח שציפינו לכזה מאבק עיקש על הנושא הזה, אבל אנחנו התפשרנו כבר כשרבים מחלקי הרפורמה נגנזו".

על פיטורי היועצת המשפטית לממשלה אמר: "אני חושב שאם ראש הממשלה היה רוצה להעביר את היועצת מתפקידה הוא היה עושה את זה. אני לא חושב שהוא רוצה. אם ראש ממשלה רוצה שמישהו לא יישאר בתפקיד, יש לו סל כלים לעשות את זה ולהראות לו את הדרך החוצה. ראש הממשלה נתניהו לא רוצה להזיז אותה מתפקידה, אם הוא היה רוצה הוא היה עושה מספר צעדים. עילת הסבירות זה לא מה שעכשיו יאפשר או לא, התהליך קיים גם עכשיו. כרגע, אנחנו באנו בכוונה מאוד ברורה בנושא הזה של האיזון בין בית המשפט לכנסת ולממשלה. המתח הזה לא קיים רק בישראל, זה קיים בכל דמוקרטיה".

מדורת מחאה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מדורת מחאה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"אני חושב שקודם כל זה לא נמצא על הפרק. יש ראש ממשלה והוא מוביל את הנושא הזה, ועד עכשיו הוא בחר לא ללכת בכיוון הזה. גם לי יש ביקורת על היועצת, היא אמרה לפני שבועיים אמירה מאוד בעייתית בעיניי, שיש השפעה של גורמים פוליטיים על הפרקליטות בתיקים שמתנהלים, וזה עבר ככה. בעיניי זה חמור. אם זה נכון עכשיו לחקור", הוסיף.

בסיום, פנה גיא פלג לחבר הכנסת דנון ואמר: "זו הצגה מניפולטיבית של הדברים. היא אמרה שהכוונה היא ללחץ עליה ועל פרקליט המדינה להגיש כתבי אישום בניגוד לדעתם בכמות שבעיניהם היא לפי משקל בעניין המחאה". דנון השיב: "אני לא הבנתי את זה ככה. אני הבנתי על מעורבות פסולה של גורמים פוליטיים. אפשר לראות מה היה אתמול בלילה בכבישי איילון ולהשוות את זה לתקופת ההתנתקות. אם אתמול בלילה היו יוצאי אתיופיה באיילון עושים את מה שנעשה, אני מבטיח לך שהתמונות היו נראות אחרת, מספר המעצרים היה נראה אחרת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm