רב ניצב בדימוס משה קראדי, מפכ"ל המשטרה לשעבר, התראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM בנוגע להפגנות נגד הרפורמה המשפטית ותקף בחריפות את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר (עוצמה יהודית). 

קראדי התייחס לטענות ההדדיות על אכיפת-יתר ואי-אכיפה ואמר: "את כל התמונות והסרטונים, כולם מגיעים אליי. אני מעביר את זה למפכ"ל המכהן, בתוספת כמה מילים לא נעימות שלי, ומזהיר שאם הדברים האלה ימשכו חבריי ואני ניכנס לתמונה. השוטרים, רובם, כבר שלושים שבועות נמצאים בצמתים, סופגים מימין ביקורת על רפיסותם ומשמאל על קשיחותם, חוטפים צעקות, דחיפות, ובסופו של דבר מדובר בשוטרים שהפכו להיות שכפ"ץ הכעסים של החברה הישראלית. יחד עם זאת יש אחוז קטן שמבייש את המדים שהם לובשים, וזה נובע מהעובדה שהם מביאים את האג'נדה הפוליטית שלהם או מהעובדה ששלחו אותם לשטח כשהם לא עברו את ההכשרה המתאימה. הנזק שהם גורמים לארגון המפואר הזה הוא נזק שיפגע בתדמית של המשטרה לאורך שנים ויהיה קשה לתקן אותו. כל מקרה כזה מיד הייתי עושה תחקיר, לא הייתי מחקר לדובר. ובכל מקרה, כשיש שימוש בכוח, אני כמפקד המשטרה הייתי מעביר למח"ש, ומח"ש נראה לי גם רדום בזמן האחרון. המפקדים צריכים להבין שהשוטרים האלה, גם אם הם בודדים, הם גורמים נזק לאותם אלפי שוטרים שעושים עבודה מסורה וצריך להרחיק אותם מהארגון כמה שיותר מהר".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום :דוברות המשטרה)

קראדי שיתף בפסימיות שלו: "נכון. אני לצערי יותר פסימי ממכם, אני רואה את שפיכות הדמים ברקע. האוויר מלא בדלק, ומספיק גפרור קטן. יש לנו שר עבריין מורשע שכל מה שהוא עושה זה לחרחר ריב ומדון גם בקרב הציבור וגם בקרב מפקדי המשטרה. הוא דואג להגיע לזירה, הוא יודע שהנוכחות שלו תלהיט את הרוחות והמפקדים יתנהגו בהתאם לציפיותיו. אני מאוד מודאג שאנחנו לקראת שפיכות דמים".

מפכ"ל המשטרה לשעבר חתם את דבריו באמירות חריפות על השר לביטחון לאומי בן גביר: "יש במשטרה קצינים ומפקדים שעובדים במלחמה בטרור ויש כאלה שנלחמים במלחמה בפשיעה. קובי היה אחד שנלחם בטרור, ולמשרד הגיע עבריין וקובי לא יודע להילחם בעבריין. עבריינים זה לא הזירה המוכרת לו, למרות שמי שיושב שם גם מורשע בעבירה של הסתה וטרור. זה מסוג האנשים שעושה כיפה אדומה, זה עבריין במהותו, עושה דברים שאין בהם אפילו שמץ של בן אדם. הוא לא אדם, הוא הגיע לעולם כדי לעשות רע. לכן לא קל להתמודד איתו. אני מסתכל על האיש הזה ואני אמרתי יותר מפעם אחת - הוא הבטיח לנו לפרק ארגוני פשיעה, הוא לא יודע לפרק פשיעה, הוא יודע לפרק סמלים מרכב, משטרה. הוא עוסק כל הזמן בלהרוס את המשטרה. הוא עושה רע למשטרה, לביטחון הפנים ולישראל. השר צריך לתת מדיניות, את ההנחיות המקצועיות צריכים לתת המפקדים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm