היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, עוררה היום (שלישי) סערה פוליטית נוספת, לאחר שטענה בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון בעניין חוק הנבצרות, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל בניגוד עניינים. כזכור, מדובר בחוק שקובע כי ניתן להוציא ראש ממשלה לנבצרות רק על מקרה רפואי. בשיחה עם "מעריב", גורמים בליכוד תקפו אותה בחריפות. 

היועמ"שית: "נתניהו עשה שימוש לרעה בכנסת כדי לשפר את מצבו המשפטי"
חוק הנבצרות אושר לקריאה שנייה ושלישית: מתי וכיצד יחול? | כל המשמעויות

"הכנסת כרשות מכוננת, מחוקקת חוק שהוא חשוב, משום שהוא מבטא מצב חוקתי שלא היה קיים בישראל, אבל קיים בהרבה מדינות במערב. הגדרה חוקתית של מצבי הנבצרות של ראש הרשות המבצעת. ההסדר הזה נדרש, הוא לא יוצא דופן במדינות דמוקרטיות. ראש הרשות המבצעת נבחר על ידי רוב העם", ציינו.

ברוב של 61 בעד ו-51 נגד, "חוק הנבצרות" עבר בקריאה ראשונה. צילום: ערוץ הכנסת

הם תקפו את עמדת היועמ"שית: "עמדת היועמ"שית לגבי חוק שכזה היא לא פחות משערורייה, שמוכיחה עד כמה הסביבה היא סביבה עויינת. אם פקידה שהיא עובדת מדינה מביאה כזו עמדה לגבי חוק יסוד שחוקק על ידי הרשות המחוקקת -  זה ביטוי מובהק לסביבה עוינת. יועמ"שית שיוצא נגד כנסת ישראל כרשות המחוקקת, שנבחרה על ידי העם ולא על ידי ועדת האיתור -  זה מצב חמור ביותר. עמדת היועמ"שית מצביעה על כך שהפקידים קמו על רשות המבצעת".

במהלך השיחה, הם אף שלחו מסר לבג"ץ: "כעת בג"ץ נמצא בסיטואציה קשה ועדיף שיהיה זהיר. אם השופטים יעשו טעות ויקבלו את עמדת היועמ"שית - החלטה זאת תוביל להתנגשות חזיתית בין הרשויות. אם בג"ץ יפסוק לבטל חוק יסוד זה יהיה הקש שישבור את גב הגמל ויוביל לכאוס מוחלט. זה נשק גרעיני שאסור להשתמש בו, בג"ץ צריך לסלק על הסף את העתירה הזאת".