דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, התייחסה הלילה (בין רביעי לחמישי) למתיחות ביחסים בין נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע חקיקת הרפורמה המשפטית. במהלך מסיבת העיתונאים, נשאלה על ידי כתב הבית הלבן, ג'יימס רוזן, "האם הנשיא ביידן סומך על נתניהו?", והשיבה בצורה מעט מעומעמת.

ז'אן-פייר אמרה כי "מה שאני יכולה להגיד, שוב, שיש בניהם יחסים ארוכי שנים והם מנהלים שיחות כנות אחד עם השני, ולא אכנס לכל הפרטים על הקשר ביניהם". מיד לאחר מכן, דוברת הבית הלבן התייחסה לשיחת הטלפון שנערכה בשבוע שעבר בין שני המנהיגים, בה ביידן הדגיש בפניו של נתניהו כי יש צורך להגיע להסכמה רחבה במסגרת הרפורמה. ז'אן-פייר הדגישה כי "הם שוחחו על האינטרסים המשותפים וכן על החששות, וכך זה ממשיך".

המתיחות בין הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו העמיקה בתקופה האחרונה, לאחר הכוונה להמשיך בחקיקת הרפורמה במערכת המשפט. טרם ההצבעה על החוק לצמצום עילת הסבירות, קרא הנשיא ביידן לנתניהו לא להתקדם עם החקיקה המשפטית בנוסח הנוכחי שלה.

בשבוע שעבר, הפרשן הבכיר של ה"ניו יורק טיימס", תומאס פרידמן, פרסם פרטים חדשים על השיחה בין שני המנהיגים, מהם עולה כי ביידן פנה לרה"מ ואמר: "בבקשה תפסיק לנסות ולמהר להעביר את הרפורמה המשפטית, קודם כל תבנה קונצנזוס". פרידמן ציין כי "ביידן מודאג עמוקות ליציבות ולעתיד של ישראל, בעלת הברית החשובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון. המסר שלו לראש הממשלה ולנשיא הישראלי לא יכולה להיות יותר ברורה - נא לעצור עכשיו. אל תעבירו דבר כה חשוב בלי הסכמה רחבה, או שאתם עומדים לפגוע בדמוקרטיה הישראלית וביחסים עם הדמוקרטיה האמריקאית ולעולם לא תוכלו להחזיר את הגלגל לאחור".