מחאת המסעדנים: פעיל המחאה משה רדמן התייחס הערב (רביעי) להחלטת מספר מסעדנים לפתוח את מסעדותיהם בתשעה באב, בניגוד לחוק – כמחאה נגד הממשלה. "אנחנו מאמינים במחאה שכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה", אמר בשיחה עם אריה אלדד ואיתן כבל בתוכניתם ב-103FM. "אבל באופן אישי הנגיעה בתשעה באב צורמת".

"טעיתי": השף חיים כהן חזר בו - מסעדת "יפו תל אביב" לא תיפתח הערב
בערב תשעה באב: אלו המסעדות שיהיו פתוחות כאות מחאה

רדמן הסביר: "מה שמצטייר מפה זה שעושים בכוונה לדתיים. כאילו אומרים 'הנה, אתם עשיתם חוק דיקטטורי, ואנחנו נראה לכם מה זה, ונפגע בכבודו של המועד הזה תשעה באב'. זה מעצבן, התפיסה שזה חג של דתיים היא תפיסה שגויה. לי זה מרגיש לירות לכיוון הלא נכון, ולייצר הרבה יותר נזק מתועלת".

הוא סיכם: "השנה אני מסתובב ויש תחושה של חורבן הבית. אני מבין שזה בא מתסכול, אבל הדרך להחזיר את הדמוקרטיה לא קשורה לפירוק את היהדות – זה לא יחזיר לנו את הדמוקרטיה – אנחנו נצא מופסדים מכאן ומכאן".

מוקדם יותר היום, כאמור, שורה של מסעדנים הודיעו כי יפתחו את מסעדותיהם על אף האיסור החוקי על כך. חלקן עושות זאת מתוך אינטרס כלכלי, על אף הקנס שיספגו, אך חלקן יפתחו את שעריהן בעיקר על מנת להעביר מסר של מחאה, כנגד ה"כפייה הדתית", לטענתן. המחלוקת הקבועה בערב זה, כאמור מתגברת לנוכח השסע שנראה כי הולך וגדל בחברה, בין היתר, בין חילונים לשומרי מסורת ודתיים. 

מספר מסעדנים מובילים צפויים להישאר פתוחים הערב: רותי ברודו, רז רהב, יובל בן נריה, שרון כהן וגל בן משה. בין המסעדות שיהיו פתוחות, ניתן למצוא גם את מסעדות פופינה, וינונה פוראבר, שילה וקפה אירופה, בית קנדינוף, סופר פיצה, גוצ'ה, שישה במאי, מסעדת הבשרים טריגר ודה ליטל בורגר שופ. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM