מושב הקיץ של הכנסת שנחתם השבוע עם העברת הצעת החוק של עילת הסבירות היה רווי מתחים ומחלוקות שזלגו מהרחוב למליאה ולהפך. הוא כלל הצעות חוק שונות ולפעמים משונות שנבלמו כבר בשלב ההנחה כמו חוק יסוד לימוד תורה או כאלו שגם לאחר שנחקקו היו צריכים לעבור התאמות כמו חוק הנבצרות. 

בנוסף היו חוקים שלא צלחו את מושב הקיץ מתוך מטרה שלא להכעיס עוד יותר את ציבור המוחים כמו חוק דרעי 2.

היו גם נאומים לא פשוטים לעיכול: דודי אמסלם טען שהיועצת המשפטית לממשלה היא האדם המסוכן ביותר במדינת ישראל מאי גולן ומירב בן ארי כל עת שנפגשו במליאה התנגשו זו ברעותה עם קולות תרנגול האשמות וריבים שהסתיימו בנזיפה לגולן בוועדת האתיקה. 

הקואליציה, למרות המחלוקות שבתוכה, העבירה את כל הצעות החוק אשר חפצה בהם. נהוג לעיתים לטעון שחברי הכנסת לא עובדים קשה אך כמות הלילות הלבנים בימי שני הייתה גדולה וכמות הצעות החוק הייתה רבה גם היא ואולי מוגזמת.

חשוב לציין שלעיתים ישנם דווקא אירועים צבעוניים שנתפסים בכותרות העיתונים והאתרים, אך ישנם גם חוקים חשובים אשר ראויים מאוד וראוי שיקבלו במה. רק השבוע אושר חוק עידוד השקעות הון בהייטק. חוק אחר הוא הגדלת נקודות הזיכוי להורים עובדים בגילאים 6-12, חוקים סוציאליים שמסייעים לחולים לנזקקים ועוד. במקרים הללו נמצאו גם שיתופי פעולה בין הקואליציה לאופוזיציה.

ישנם חוקים גם שאמורים לסייע במאבק בפשיעה כמו חוק הפרוטקשן המתקדם, חוק לאיסוף נשק, חוק להחמרה בענישה על עבירות הסתה ועוד. היו חוקים אידאולוגיים כמו חוק שמבטל באופן חלק את חוק ההתנתקות לגבי צפון השומרון. בנוסף חוק אשר שומר על שומרי סף חושפי שחיתויות בארגון כמו השב"ס. 

חוק אחר אשר טילטל את השלטון המקומי ואת המארג העדין שבין פריפריה לרשויות חזקות הוא הקמתה של קרן ארנונה שנטען לגביה שתתקן פערים בין פריפריה למרכז אך נראה שלא כולם חושבים ככה והדבר יעמוד למבחנו של בג"ץ. 

היציאה לפגרה הזאת כאמור מהולה בטעם מר של הצבעה של 64 נגד 0 אופוזיציה שנטשה את המליאה, אך הקרבות הפוליטיים יתחדשו במהרה מייד לאחר הפגרה.