אילה בן גביר, רעייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התראיינה ב-103FM והתייחסה לעלייתו הבוקר (חמישי) להר הבית ולהעברת החוק לביטול עילת הסבירות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בן גביר סיפרה: "גם עליתי להר הבית. אני עוד שם". היא נשאלה אם עשתה זאת בתיאום עם המשטרה וענתה: "בוודאי. קודם כל צריך לדעת שכל העליות להר הבית הן בתיאום מוחלט ובליווי של הממשלה. יש מסלול הלכתי שבו היהודים יכולים ללכת בשקט ובשמחה".

כשנשאלה על כך שהיו שישה עצורים, ענתה: "אני הבנתי שהיו כל מיני, אולי קצת חיכוכים, אבל תחשבי שעלו מעל אלף יהודים אז זה אומר שהרוב מוחלט עלו בצורה מסודרת עם אבטחה של המשטרה, מתחילת העלייה ועד סופה. משפחות שלמות, נשים וילדים".

עוד נשאלה בן גביר אם היא לא מפחדת: "אני לא עליתי עם הילדים, אני עולה עם הילדים אבל בט' באב, גם בגלל שאני מנסה לעזור פה בתקלות קטנות אני לא מביאה את הילדים". בן גביר נשאלה אם היא מפחדת לעלות עם הילדים: "ממש ממש לא. העליות להר הבית רגועות, שקטות, מאוד מסודרות וטובות. באמת, העליות להר הבית רגועות בצורה מדהימה".

לגבי המתיחות הביטחונית שנוצרת מעלייתו של בן גביר, ענתה רעייתו: "איתמר הוא שר לביטחון לאומי והוא גם יהודי, הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. בעיניי זה לחלוטין טבעי שיהודי ילך ביום חורבן להר הבית". היא נשאלה גם אם בעלה עדכן את נתניהו: "אני לא יודעת, אני יודעת שכשאיתמר עולה הוא עושה את זה בצורה מסודרת. לא יודעת עם מי בדיוק מתאם, אבל הוא לא מפתיע אף אחד. אני לא מוכנה שמישהו יקרא לעלייה להר הבית, למקום הקדוש ביותר, פרובוקציה. כל יהודי אמור לעלות לפחות פעם אחת בחיים למקום הזה. ציפינו וחיכינו כדי להגיע".

בן גביר הוסיפה: "בארצות ערב מסוימות מגנים ומציקים גם כשיהודי רק רוצה לנשום בישראל כמו שצריך, מי שלא הולך לדעתם עם גב שפוף ומתנצל על עצם קיומו הם מגנים. את לא תעזי לחשוב שאת יום אחד לא תלכי לים בתל אביב כי פתאום ירדן החליטה שהים קשור אליה. הר הבית המקום הכי קדוש, בים יש לך עוד חופים. אבל אי אפשר בגלל גינוי של מדינה שגם ככה לא אוהב את קיומנו בארץ ישראל והייתה שמחה שנצטמצם לעיר אחת".

בן גביר בהר הבית (צילום :מנהלת הר הבית)

לגבי החשש האמריקאי, טענה בן גביר: "אני בטוחה שמעצם עלייה אין סיבה. אמריקה ידועה כזכויות אדם. אמריקה ידידה שלנו, אנחנו מכבדים את אמריקה ובכל זאת אני אגיד לך שיש לנו פה מדינה ריבונית. סומכת על האמריקאים שידועים כבעלי זכויות אדם שהם יבינו שיהודי עולה למקום הכי קדוש לו כמה פעמים בשנה זה מקובל לחלוטין. אין שום רמיסת זכויות של העם הפלסטיני, הם באים לתפילות כל יום שישי. על מי עובדים? זה כבר באמת מתחיל להיות מעוות שזה עצוב. אין פה שום רמיסה. הבעיה שאין ליהודים שווי זכויות מספיקות כמו המוסלמים בהר הבית".

בן גביר התייחסה גם למעורבותה בעוצמה יהודית: "אני בפינות הפוליטיות ממש לא נכנסת, משתדלת לא להיכנס. כל אזרח אמור להסתכל ולהגיד 'אם יש שלטון ימני שנבחר על ידי הרוב ולא מצליח לשלוט כי יש את אותם אנשים בתפקידי מפתח שמחזיקים באג'נדת שמאל, אז למה ללכת לקלפי?' אתה רוב בעם ועדיין אי אפשר לעשות כלום".

עוד התייחסה בן גביר להעברת החוק לביטול עילת הסבירות: "קודם כל, אחים אנחנו, זה לא רק היום. זה שצריך לכבד את כולם ואנחנו אוהבים את כולם, איתמר שר ביטחון לאומי של כולם, לא רק היום. זה משהו שאני מאמינה בו וגם איתמר. מפה ועד להגיד 'אנחנו לא נעשה שום צעד שיאפשר ביטחון במדינה'? המרחק רב. למשל הפרוטקשן, זה לא רק שמאל-ימין, זה לכולם. כשמנסים להעביר חוק כזה והיועמ"שית אומרת 'לי זה לא מתאים'".

בן גביר האשימה את היועמ"שית באחריות למצב הביטחוני: "כשיש שר לביטחון לאומי ויש לו ערמת חוקים להעביר כדי לסדר את זה, ברגע שיש לך חוקים כאלה ואחרים שבאים באמת לבוא לעזור וכל חוק היועמ"שית שמה רגל אחרי רגל ואומרת 'לי זה לא מתאים', זה בעייתי. את מבינה שזה מקלות בגלגלים ומי שרוצה ביטחון צריך לאפשר לשר שאחראי על הביטחון לרוץ עם הביטחון קדימה. כשנבחרת ממשלת ימין צריך לאפשר לה את הכלים כדי להצליח. אם צריך להעביר את חוק היועמ"שים אז צריך לעשות את זה כדי לאפשר סך הכול עבודה תקינה - זה לא נגד אף אחד, זה לכולם פה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM