הרפורמה במערכת המשפט: ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, אמר הבוקר (חמישי) בריאיון לרשת ב' כי "אנחנו עוברים תהליכים הדומים לקו קלוקס קלאן. נתניהו חבר למפלגות גזעניות נוראיות ועמדותיו לא רחוקות מהן". הוא הוסיף כי אם היו מחוקקים בעולם חלק מהחוקים היו אומרים בישראל שמדובר בחוקים מפלים ואנטישמיים.

ראש המוסד לשעבר: "ביטול עילת הסבירות יאפשר להאג לחקור את חיילי צה"ל"
ראש השב"כ לשעבר: "אם החקיקה תעבור - אנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמנו"

פרדו תקף את תפקודו של נתניהו ואמר: "המנהיג איבד את הצפון. כלום ממה שקורה לא היה קורה אם ראש הממשלה לא היה מוביל את המהלך הזה. הוא כסוס הרץ למטרה עם כיסוי עיניים ואוזניים".

בהתייחסות למחאת אנשי המילואים והביקורת הקשה שנמתחה על הודעות אי ההתייצבות אמר פרדו: "האומה נקרעת לשניים וראש הממשלה לא ממצמץ. נתניהו מפרק את צה"ל והמוסד".

בשבועות האחרונים הצטרף פרדו לשורה של ראשי מוסד ושב"כ המבקרים בגלוי את ראש הממשלה נתניהו, ואת חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. בשבוע שעבר דיבר פרדו במסיבת עיתונאים של התנועה לאיכות השלטון ו"צנחנים למען הדמוקרטיה", ואמר כי החוק לביטול עילת הסבירות "מהווה את קץ הדמוקרטיה ומאפשר לבית הדין הפלילי בהאג לחקור ולהעמיד לדין חיילי צה"ל".

מוקדם יותר באותו היום ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, התראיין בתוכניתה של אילנה דיין בגל"צ והעניק גיבוי לאנשי המילואים שהודיעו כי לא ימשיכו להתייצב לשירותם בצה"ל בעקבות חקיקת ביטול עילת הסבירות כחלק מהמהפכה המשפטית. בנוסף, הצביע על ראש הממשלה בנימין נתניהו כאחראי לפגיעה האפשרית בכשירות צה"ל.

"אם החקיקה האיומה והנוראה הזאת תעבור, אנחנו מדינת אחרת - אז אנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו", קרא. עוד הוא הוסיף: "להטיל את האחריות על אותם מתנדבים, טייסים, יחידות מיוחדות – זו שגיאה מוחלטת".