בשונה מהגרסה ולפיה השרים סמוטריץ' וגלנט ניסו לעצור את ההצבעה על עילת הסבירות, גורמים בכירים בליכוד טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה שדחף לעיכוב החקיקה לטובת השגת הפשרה. לדברי הגורמים, הוא אף שלח את עו"ד מיכאל ראבילו לשכנע את שר המשפטים, אך ללא הצלחה. 

בצל החקיקה: מה הסיכוי שבג"ץ יפסול את חוק הסבירות? | מיוחד למעריב
בכיר בפורום קהלת טוען: כך צמצום עילת הסבירות ישרת את האזרחים

בריאיון שהעניק ראש הממשלה לתוכנית הבוקר "גוד מורנינג אמריקה" אמר כי "זה מתואר כסוף הדמוקרטיה הישראלית, אני חושב שזה טיפשי וכשהאבק ישקע כולם יראו את זה".  עוד הביע את תקוותו כי מנהיגי האופוזיציה יגלו אחריות ויסכימו להיפגש באמצע הדרך. "ניתן להפגש באמצע הדרך", ציין, ודחה את הטענות כי לחקיקה בנושא מערכת המשפט יש קשר למשפטו. "זו האשמה מופרכת", הדגיש.

מנגד, חבר הכנסת דוד ביטן העביר אמש מסר לנתניהו ולוין ואמר: "לא נאפשר יותר שבליכוד בן אדם אחד יקבע את מה שקורה". ביטן, שהיה מחברי הכנסת שתמכו בשיחות בבית הנשיא, אמר כי "עדיין יש סיכוי לפשרות והמצב ישתפר", עוד הוסיף: "את צמצום עילת הסבירות החלטנו לקדם מכיוון שהמאבק בין הגושים לא נשא פרי ובגלל שזה מה שרצה הציבור שבחר בנו, אך כעת יש לשבת יחד ולראות איך ממשיכים מכאן כי המאבק הקשה לא טוב למדינת ישראל".