יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התראיין הערב (שבת) ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, והמשיך בביקורת החריפה נגד הממשלה, זאת לאחר אישור החוק שמבטל את עילת הסבירות. "המדינה בסכנה. אני חושב שהסכנה המיידית והמוחשית לקיומה של ישראל זה בנימין נתניהו. ראיתי ארבעה מכתבים שראש אמ"ן כתב לראש הממשלה. זה דבר חסר תקדים".

הנורמליזציה בפתח? ביידן: "ייתכן שיהיה הסכם בין ישראל לערב הסעודית"
"הסכמה לאומית רחבה": גוברים הקולות בליכוד נגד חקיקה חד-צדדית

"אני מסתכל מה קרה בחודשים האחרונים. הקימו לנו יישוב חדש, נווה נסראללה שם בצפון, ראינו מחבלים מחיזבאללה צרים על הגדר", הוסיף בנוגע לגזרה הצפונית. הוא טען כי ראש הממשלה אינו כשיר למלא את תפקידו: "תפקודו של נתניהו לקוי, הוא כבר לא מסוגל מבחינה רפואית לעמוד במתחים שדרושים מראש ממשלה. היו לו תקופות יפות, לא כרגע". 

הוא התנגד להמשך האיומים בנוגע לאי התייצבות לשירות מילואים: "אני קורא לכולם להמשיך להתנדב ולשרת". יחד עם זאת, ביקר בחריפות את את ההתבטאויות של רבים בממשלה נגד הטייסים. 

כמו כן, יצא נגד רפורמת התקשורת, אותה הציג השר קרעי: "השתלטות המדינה על כל אמצעי התקשורת. יש בתקשורת הרבה דברים שהם בלתי סבירים, אבל זה לא אומר שהממשלה צריכה להשתלט על הכל".

בנימין נתניהו, יריב לוין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו, יריב לוין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"מי שמפנטז על ח״כים שיצביעו נגד ההפיכה, מוטב לו שיתעשת"
על רקע החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית, ולאחר שהחוק לצמצום עילת הסבירות אושר במליאת הכנסת, נשמעו לאחרונה קולות בקואליציה התומכים בפשרה עם האופוזיציה. בתוך כך, חברת הכנסת, אורנה ברביבאי (יש עתיד) הצהירה מוקדם יותר כי אינה מאמינה בניסיונות הפשרה, ותקפה בחריפות את הקואליציה.

לדבריה של ברביבאי: "מי שמפנטז על ח״כים שיצביעו נגד ההפיכה, מוטב לו שיתעשת. אלה אותם ח״כים שמצביעים בעד עשרות חוקים הדורסים את הדמוקרטיה, את זכויות הנשים, הלהט״בים ואת עתיד המדינה. הממשלה הזאת צריכה לסיים את תפקידה, כל יום נוסף שהיא קיימת, מצבנו מתדרדר בכל תחומי חיינו".

אמש, הפתיע השר אבי דיכטר בפוסט בפייסבוק, בו תקף בחריפות גורמים בקואליציה אשר מסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, לדבריו, אך מנגד תקף גם חלק מהגורמים במחאה נגד הרפורמה.

אורנה ברביבאי (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
אורנה ברביבאי (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

"בניגוד לקולות כאלה ואחרים, אני לא מתעלם מהשבר הקשה שעובר עלינו. הריב חוצה בינינו, המחלוקת משסעת. כל צד מאשים את הצד השני, בדיוק כמו אז, בימים שלפני חורבן הבית השני. ברור לחלוטין ש"הבריונים" השורפים את אסמי המזון, ושאותם צריך לרסן בכל דרך - עובדים ופועלים עם כללים משלהם ולא לטובת העם והמדינה. "בריונים" אינם חייבים להיות עם כח המונים, הם משתמשים בהמון כח: כח פיזי, כח פיננסי, כח כלכלי וכח עסקי. כן, הם גם מפעילים מוקדי כח אנושיים שסרים למרותם, מבלי באמת להבין זאת", כתב דיכטר.

"בדיוק כמו ביום הכיפורים של שנת 1973, "בריונים" של קונספציה, סיכנו מאוד את המדינה מבחינה ביטחונית וצבאית. כך היום, ישנם "בריונים" המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה. לא חשבתי אז ב-73׳, שחורבן בית שלישי מתרגש עלינו. אולי היותי צעיר מידי, או תמים מדי כלוחם בסיירת מטכ"ל, שגרמו לי כבר אז להיות אופטימי. לא חשתי אז ואיני רואה היום, חורבן בית חלילה. אני כן רואה לנגד עיניי, את האתגר שביכולתנו להתמודד עימו ולנצח. השפויים משני הצדדים, שהם הרוב המוחץ, נגד "הבריונים" מכל צד, שהם המיעוט הרוצה לפוצץ", הוסיף.