בליכוד קוראים להידברות עם האופוזיציה, ובמקביל מעבירים מסר מרתיע ותקיף שלפיו אם לא יגיעו להסכמה על הנושאים הבאים ברפורמה המשפטית – תהליך החקיקה יואץ ויהיה אגרסיבי יותר.

בליכוד מבהירים: "אין מרד, רה"מ יפעל להוביל את המשך החקיקה בהסכמות"

בכיר בליכוד אמר אמש ל"מעריב": "האופוזיציה כבר למדה בהצבעה על החוק לצמצום עילת הסבירות כי אם היא לא מתפשרת, אנחנו יודעים להעביר חוקים באופן חד־צדדי וללא ריכוכים. עליהם לדעת כי כך בדיוק יקרה גם עם החוק להרכב הוועדה לבחירת שופטים.

"פנינו להסכמה רחבה, אך אם הצד השני לא יתפשר ולא יגיע איתנו להסכמות - הקואליציה לא תהסס להעביר את הנוסח המקורי של החוק הקובע את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ללא ריכוכים וללא פיוסים, בדיוק כפי שיריב לוין הביא אותו בתחילת השנה וכפי שהחוק עבר בקריאה ראשונה. נזכיר כי הצעת החוק הזאת מוכנה, ורק מחכה לאישור הסופי. ייקח לנו יום אחד להשלים את החקיקה. 

"עם זאת, כמובן, המטרה שלנו היא להגיע להסכמה", הוסיף הבכיר. "יש נכונות להגיע לפשרה מרחיקת הלכת שתעניק לאופוזיציה, על פי חוק, שוויון בוועדה למינוי שופטים. כדי שיהיה איזון בין שופטים ליברליים חילוניים לבין שופטים מסורתיים שמרניים, וכמובן גם באופן זה יבטיחו שיהיה ייצוג לכל חלקי החברה הישראלית".

בתוך כך, הגיבו גורמים במחנה הממלכתי לגל הקריאות לבני גנץ לפעול לטובת הקמת ממשלת אחדות או ממשלת חירום לאומית, כאשר משמעות הקריאה היא - חבירת גנץ לממשלה בראשות בנימין נתניהו. "זה לא יקרה", מסרו הגורמים. "גנץ קורא ופועל לטובת הפיוס הלאומי, הוא דוחף להידברות ולהסכמה רחבה. אך לא להתבלבל: המחנה הממלכתי לא בדרך לממשלה בראשות נתניהו, לא קרוב לזה ולא בתוכנית". גורמים באופוזיציה טוענים כי מי שעומדים מאחורי קמפיין הקריאות לממשלת אחדות הם חברי המחנה המתון שבסיעת הליכוד.

חברת הכנסת אורנה ברביבאי (יש עתיד) הצהירה כי היא אינה מאמינה בניסיונות הפשרה, ותקפה בחריפות את הקואליציה. לדבריה של ברביבאי, "מי שמפנטז על ח״כים שיצביעו נגד ההפיכה, מוטב לו שיתעשת. אלה אותם ח״כים שמצביעים בעד עשרות חוקים הדורסים את הדמוקרטיה, את זכויות הנשים, הלהט״בים ואת עתיד המדינה. הממשלה הזאת צריכה לסיים את תפקידה, כל יום נוסף שהיא קיימת מצבנו מידרדר בכל תחומי חיינו.

שר החינוך יואב קיש (הליכוד) יצא ביוזמה חדשה, כשהגיש תזכיר חוק שמטרתו לכונן "יום אחדות לאומי" בישראל. החוק מקודם יחד עם חברי הכנסת חילי טרופר מהמחנה הממלכתי ואברהם בצלאל מש"ס, שהגישו הצעת חוק פרטית בנושא. מדי שנה מצוין יום האחדות כיוזמה של משפחותיהם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ב־2014 ושל ח"כ ניר ברקת מהליכוד.

מטעמו של השיר קיש נמסר כי "ציון 'יום האחדות' במערכת החינוך הוא מהלך חינוכי שנועד לטפח את האחדות ואת הסולידריות בחברה הישראלית, הן בפעילות ייחודית ביום עצמו והן בפעילות חינוכית מתמשכת במהלך השנה".