הבוקר (ראשון) פורסם כי גורמים רשמיים בממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התקדמו במגעים לעסקה מול סעודיה, שעשויה לכלול, בין היתר, הסכם נורמליזציה עם ישראל. הכתב והפרשן המדיני ברק רביד ('וואלה') שוחח עם ענת דוידוב וניסים משעל בתוכניתם "שבע תשע" ב-103FM וביקש להעמיד את הדברים על דיוקם.

על רקע עדכון הגרסה של מכונת הרעל: צבא העם ממשיך להתפרק
בכיר בליכוד: "אם האופוזיציה לא מתפשרת, נעביר חוקים באופן חד-צדדי"

"זו אולי הפעם השישית או השביעית שמדינה ערבית ביטלה תוכניות שהיו לה למפגש משותף עם ישראל בטענות של בעיות בלוחות זמנים, וזה תמיד קרה איכשהו בצירוף מקרים מדהים אחרי ביקור בן גביר בהר הבית, או אחרי מבצע בשטחים", אמר רביד בפתח הראיון. "כל פעם אומרים שיש תאריך ופתאום מתגלות בעיות לו"ז. זה שם הקוד ל'האמת היא שלא נעים לנו להצטלם איתכם בימים אלה'".

בנוגע להתקדמות הסכם הנורמליזציה של ישראל עם סעודיה אמר: "זה לא נכון. קראתי את הכתבה. לא דווח שיש התקדמות. התקשורת הישראלית מעוותת כמעט כל דבר בתקשורת הזרה. אני לא יודע אם זה נובע מזה שאנשים לא יודעים אנגלית או לא יודעים לקרוא. לא השתנה שוב דבר. היום לא קרה שום דבר חדש. היועץ לביטחון לאומי נסע בשבוע שעבר לסעודיה, זה דווח".

"אין התקדמות דרמטית", הסביר. "השיחות נמשכות, צר לי אבל כמויות התקשורת שהתקשורת הישראלית מפרסמת גדלות מיום ליום וגם היום פורסם עוד פייק. האירוע הזה הוא מורכב ומסובך, ובשלב זה הוא לא קשור לישראל בכלל, בשום צורה. הנושא הפלסטיני בשלב הזה כלל לא עלה בשיחות, זה לא שם. אני מרגיש כאילו אני משבית שמחות, אבל אני משתדל לדווח על עובדות. אין הסכם מחר בבוקר. ההסכם אינו בין ישראל לסעודיה, הוא הסכם בין ארה"ב לסעודיה, הוא קשור ליחסים ביניהן, יש שם סוגיות מאוד מורכבות".

סיכום ביקור ביידן בסעודיה: נכשל בנושא הנפט אך התחייב לביטחון במזרח התיכון (רויטרס)

"אנחנו כל הזמן משווים את זה להסכמי אברהם, זה לא דומה. סעודיה לא תעשה שום הסכם עם ישראל במציאות שבה מאות אלפי אנשים מפגינים כל יום ברחובות", אמר לסיכום. "מי שחושב שזה יקרה חי בסרט. לסעודיה לא אכפת מהעליון בישראל אך כן אכפת להם שישראל אינה נראית כמדינה יציבה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm