עיתון ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה (בין שבת לראשון) כי גורמים ישראלים ששוחחו לאחרונה עם עמיתיהם האמריקאים מעריכים כי ההתקדמות להסכם נורמליזציה עם סעודיה תדרוש "התקדמות משמעותית" בנושא הוויתורים לפלסטינים מצד ישראל. זאת, על אף שבעבר הרושם שהתקבל היה שההסכם לא ידרוש צעדים בשטח, כך לפי הדיווח. בתוך כך, גורמים אמריקאים דיווחו לעמיתיהם על "אופטימיות זהירה" שניתן להתקדם לעבר הסכם, בזמן שהשיחות נמשכות. 

הנורמליזציה בפתח? ביידן: "ייתכן שיהיה הסכם בין ישראל לערב הסעודית" 

לפי גורם ביטחוני שצוטט ב"ניו יורק טיימס", על אף שהמלך סלמאן העביר את רוב סמכויותיו לבנו, יורש העצר מוחמד בן סלמאן, הוא מעורב בשיחות עם ארה"ב כדי להבטיח שההסכם אכן יכלול צעדים ברורים של ישראל כלפי הפלסטינים. בדיווח צוין כי קיים ספק גדול מאוד בארצות הברית אם הממשלה הנוכחית בישראל תאשר ויתורים משמעותיים לפלסטיניים, כאלה שיספקו את הסעודיים, וכי דחיפה להצעה כזו עלולה להוביל לפירוק הממשלה. לפי הדיווח, בדיונים עלתה האפשרות שמנהיגי האופוזיציה בישראל יסכימו להסיר את התנגדותם ולהצטרף לממשלת אחדות, לטובת כינון יחסים דיפלומטיים עם הסעודים. 

ביידן נוחת בג'דה, סעודיה, ונפגש עם יורש העצר בן סלמאן (רויטרס)

בדיווח צוין כי הסעודים, לפי ההתרשמות הישראלית, לא יסתפקו ב"הבטחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו" שלא לספח את הגדה המערבית. הם דורשים "פעולה משמעותית בשטח". 

כזכור, כבר בחמישי האחרון בחן הנשיא אפשרות של הסכם ביטחון הדדי בין ארה"ב לערב הסעודית שתכלול את נרמול היחסים של המדינה עם ישראל, בתנאי שישראל תעשה ויתורים לפלסטינים שישמרו את האפשרות לפתרון שתי המדינות, כך לפי דיווח עיתונאי הניו יורק טיימס, תומאס פרידמן. בהמשך הדיווח, במהלך סוף השבוע אמר ביידן כי  "ייתכן שיהיה הסכם בין ישראל לערב הסעודית", אך לא סיפק פרטים נוספים.