על רקע הטענות ל"מרד" במפלגת הליכוד, לאחר שקולותיהם של כמה מחברי הליכוד הביעו תמיכה בהגעה לפשרה עם האופוזיציה והתנגדו לחקיקה חד צדדית במסגרת הרפורמה במערכת המשפט, ועל רקע הטענות כי שר המשפטים, יריב לוין, מחזיק בכוח חזק משל ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיינה הבוקר (ראשון) טלי גוטליב ברשת ב', והביעה את דעתה בעניין.

בליכוד מבהירים: "אין מרד, רה"מ יפעל להוביל את המשך החקיקה בהסכמות"
חילופי משמרות: נתניהו הוא ראש הממשלה, אך לוין חזק ממנו | אנה ברסקי
מי הבוס? נתניהו נלקח בשבי המוטציה הפוליטית שבנה לצרכיו | אבי בניהו   

"לא קיבלתי מסר או טלפון מנתניהו, אני אומרת דברים כפי שהם, בין אם הם טובים או לא", היא ציינה. "כידוע, קשה לי לתת הוראות כך או כך. אם למישהו יש קושי עם החוזק של יריב לוין - זו הבעיה שלו, אני שמה את האגו בצד, אני לא עוסקת בספקולציות. אין אף אדם שנמצא בפוזיציה כמו להיות יו"ר ועדת חוץ וביטחון בלי שנתניהו ייתן לזה תיקוף. יש פה ניסיון של חברי כנסת להחליש את יריב לוין".

יאיר לפיד תוקף יריב לוין (צילום: ערוץ כנסת)

כשנשאלה "לנתניהו יש כוח עם הבעיה של יריב לוין?", חזרה חברת הכנסת כי "יש פה ניסיון להחליש את יריב לוין, של מספר חברי כנסת. גם נראה שיש ניסיון מלמעלה להחליש את יריב לוין".

באשר לעילת הסבירות, טענה: "זה היה חוק חסר חשיבות. ראש הממשלה אחראי למדינת ישראל, אני מבינה את הצורך לשנות את הוועדה למינוי שופטים. לו הייתי ראשת הממשלה יכולתי לעשות מדיניות. אין סיכוי בעולם שאתן יד לפיצול מפלגה כי הליכוד היא מפלגה פרטית של מישהו, אנחנו מחויבים לשמור על ארבע שנים, אנחנו ממשלה עם תיקוף של 64 מנדטים וזו חובתנו. נאמנות היא ערך עליון בעיניי".

עוד הוסיפה על ה"מרד" המדובר בליכוד כי "אין שום מרד בליכוד. זאת פוליטיקה בשקל, משחק כוחות על ראשו של שר המשפטים לוין". היא הוסיפה: "זה ניסיון מלמעלה להחליש אותו, גם נתניהו מעורב בזה".