הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית במשכן הכנסת. בפתח הישיבה נשא דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהמשך עלו לדיון מספר נושאים.

ישיבת הממשלה, שידור באדיבות וואלה!

בטרם הישיבה נשאל שר הביטחון, יואב גלנט, האם יכבד את פסיקת בג"ץ במידה וזה יחליט לפסול את החוק לצמצום עילת הסבירות שאושר בשבוע שעבר במליאה. גלנט השיב: "מדינת ישראל היא מדינת חוק דמוקרטית".

בפתח הישיבה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אנחנו בסיכום כנס הקיץ - ויש הרבה מה לסכם. הממשלה מקדמת שלושה יעדים מרכזיים שישנו את חייהם של כל אזרחי ישראל:  המהפכה הראשונה שאנחנו מחוללים היא בהורדת יוקר המחיה. אנחנו שמים קץ למצב האבסורדי שבו אזרחי ישראל משלמים יותר מאזרחי אירופה על אותם מוצרים - רק בגלל בירוקרטיה מיותרת. לשם כך, הממשלה אימצה בשבוע שעבר החלטה מכוננת להורדת יוקר המחיה: ׳מה שטוב לאירופה - טוב לישראל׳. אנחנו משווים את התקינה הישראלית לזו שבאירופה. זה יאפשר כניסה מאסיבית של מותגים ומוצרים חדשים וזולים יותר, שיכנסו מאירופה למדפי הסופרמרקטים בישראל. השוק יתרחב, התחרות תגבר והמחירים ירדו".

עוד אמר: "לשם אותה מטרה, במהלך המושב הנוכחי העברנו בקריאה ראשונה את חוק ׳ביטול מעמד היבואן הבלעדי׳. במושב הבא אנחנו נקדם את 'חקיקת קארפור', שתאפשר לספקים לייבא באופן ישיר מוצרים לישראל מאירופה. אני מזכיר לכם שדיברו על זה במשך שנים, קראו לזה במשך שנים, ואנחנו עושים את זה במשך כמה חודשים. כל המהלכים האלה יפחיתו את יוקר המחיה, בפעם הראשונה מזה עשרות שנים".
 

נתניהו המשיך והודיע: "המהפכה השנייה שאנחנו מחוללים היא בתחבורה. בממשלות הקודמות בהנהגתנו חיברנו את ישראל ברכבות, בכבישים, במחלפים, בגשרים. כולם רואים את השינויים הללו. בחיבור הפריפריה למרכז חוללנו מהפיכה חברתית של ממש. היום אנחנו משלימים את החזון. היום אנחנו משיקים את פרויקט ״ישראל אחת״ - חיבור המדינה כולה ברכבת מהירה מקריית שמונה ועד אילת. הפרויקט הזה יוצא לדרך בתקצוב רב-שנתי ענק של 100 מיליארד שקלים. החזון שלי הוא שכל אזרח במדינה יוכל להגיע אל ומהמרכז, מכל מקום במדינה - תוך פחות משעתיים. ברוב המקרים תוך פחות משעה - ואף פחות מכך. בלי פקקים, בלי זיהום אוויר, בלי בעיות חנייה - בנחת ובבטחה. מהפכה ענקית".

"בעתיד נוכל להעביר מטעני סחורות ברכבת מאילת לנמלים שלנו בים התיכון, ונוכל גם לחבר את ישראל ברכבת לסעודיה וחצי האי ערב. אנחנו עובדים גם על זה", הוסיף.

"המהפכה השלישית שאנחנו מקדמים היא בהייטק - בשבוע שעבר אישרנו בכנסת את ׳חוק האנג׳לים׳", אמר. חוק זה נועד להזניק את תעשיית ההייטק הישראלית - הוא מאפשר שורה של הטבות, ביניהן דחיית תשלומי מס רווח הון, זיכוי ממס למשקיעים פרטיים, הכרה בהשקעות במניות כהוצאות מוכרות והענקת פטור ממס מריבית למשקיעים זרים".

לסיכום, אמר: "כפי שהבטחנו, ננצל את כנס הקיץ לנסות להגיע להסכמות. מקווה שהפעם היד המושטת לא תישאר באוויר".

בין הנושאים עליהם ידונו השרים בישיבה נמצאות, בין היתר, הצעת חוק בנוגע לתיקונים לחוק החמרת ענישה בעבירות מין על רקע לאומני והצעת חוק לפיצוי קורבנות טרור. בתוך כך, במהלך הישיבה, הממשלה צפויה לאשר את הגדלת תקציב הישיבות והאברכים ב-145 מיליון שקלים נוספים, ותוסיף 20 מיליון שקלים לתקציב מדרשות לבנות, מוסדות תורניים בעוטף עזה.

בתגובה על ההחלטה על הגדלת התקציב, הגיב יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "כשפנינו לממשלה למנוע קיצוץ בשעות של החינוך המיוחד לילדים עם מוגבלויות, התשובה הייתה - 'אין כסף'. הם הודיעו שיקצצו בכל משרדי הממשלה כדי להוסיף 164 מיליון שקל למוסדות תורניים. זו ממשלה שאין לה לב".