עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, שוחח עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM על האלימות המתרחשת בהפגנות בין שוטרים למפגינים ועל המצב העגום לטענתו שבו אנו נמצאים, שרק ילך ויגבר.

"אנחנו מדינת חוק": גלנט התחייב לכבד את פסילת צמצום הסבירות ע"י בג"ץ

"האם המשטרה ומפגיני המחאה על מסלול התנגשות?", נשאל פישלר. "חמור מאד. אני רואה את התנהגות המפגינים והתנהגות המשטרה ואני מאד מודאג", השיב. "למפגינים אסור להרים חס ושלום יד על שוטרים. למפגינים אסור להפר את הסדר הציבורי, אוי ואבוי למי שמפרסם מצגת עם שמות ותמונות של שוטרים וקצינים. זה חמור מאד. זה משפט שדה, זה לינץ' שדה. צריך לשמור על כבודם של השוטרים יש בזה גם עבירות פליליות לכאורה, גם לשון הרע לכאורה, העלבת עובד ציבור לכאורה והמשטרה לא בכדי פתחה בחקירה ובצדק".

בהמשך הדברים, כאשר נשאל על הצד של המשטרה טען:"הצד של המשטרה מדאיג בצד שני, ברימוני ההלם, באלימות ובחנק. זה מדאיג באי תפקודה של מח"ש. מצד אחד באים שוטרים ומרשים לעצמם לעשות מה שהם רוצים, ומהצד השני יכול להיות שהם מקבלים גיבוי מצד מפקדים במשטרה. בסך הכל היו הרבה שבאו בטענות למפקד מחוז אחד. העם שוכח די מהר שהגיע ניצב עמי אשד עם מדיניות מסוימת שהייתה מכילה ושקטה שאומרת "גם הפגנה אפשר לחסום כבישים באופן מידתי" ומצד שני בא ניצב פרץ עמר שמראה שהגיע שריף חדש לעיירה, אין משחקים ואין סיפורים. בעצם הוא עושה את מה שעמי אשד אמר, שציפו ממנו לרוצץ גולגולות ולמלא את המיון של איכילוב בפצועים. מה שאנחנו רואים היום זה שיוש אדיר בכוח".

כולנו ראינו את התמונה של מפקד יס"מ נצ"מ יחיאל אוחנה אוחז בנער ולכאורה חובט בו באגרוף, תמונה שלא עושה טוב למשטרה, בלשון המעטה, אמר מינץ. על כך השיב העו"ד: "זה לא רק התמונה הזו. יש גם סרטונים של חנק ממש. ואני מזכיר את ההשלכה של אותה ילדה צעירה על גבה בסלטה איומה לעבר קיר הבטון כאילו שהיא איזה שק מלט. אני מתפלל. היתה עלולה לשבור עמוד שדרה או גולגולת. יש שמה שוטרים אלימים. כתב על זה לירן לוי, מדוע מח"ש לא שולחת חוקרים סמויים לתיעוד הדברים. מדוע היא לא נוכחת. מח"ש זה גוף חקירה. ואחר כך בא דו"ח מבקר המדינה ומותח ביקורת קשה על מח"ש ותפקודה."

"המפקדים הבכירים, לא עולה בדעתם, לשלוח שוטרים סמויים בלי מח"ש?" נשאל. "זה א-ב מה שאתה אומר. זה נכון. זה צריך להיות במצלמות גוף. אמרה הח"כ מירב בן ארי, אנחנו צריכים לראות מתי מפעילים מכתזית? איך מפעילים מכתזית? אני רוצה לראות מי נתן את הפקודה?", הגיב היו"ר.

גילוי נאות, הבת שלי משתתפת במחאה בצומת כרכור ומספרת: אנחנו עומדים על אי תנועה בצד והמשטרה הפעילה מכתזית בלי הכרה, אמר מינץ. "הבת שלך צודקת ואומרת באופן עדין את מה שאגיד באופן יותר גס: המשטרה קיבלה צעצוע ליד, כאילו שהיא נמצאת בלונה פארק והיא רואה בלונה פארק מפגינים, היא רואה מטרות", השיב העו"ד. "אגב, זה כלי מאד מאד מסוכן. הופעתי בכנסת בנושא הזה. הכלי הזה יכול להוציא עין! עלול לפגוע קשה מאד ובלתי הפיך בראייה ובאברים נוספים. המשטרה לא צריכה  להפעיל מכתזי רק בגלל שהביאו מכתזית לשם. אלא רק והיה צריך לפזר אנשים שחוסמים ציר מרכזי לזמן ארוך וגם אחרי שבאה התרעה ברמקולים".

לבסוף, כאשר נשאל לאן הולכת ההתנגשות בין המשטרה למפגינים סיכם: "בהחלט יכול להיות שההתנגשות הולכת למלחמת אחים. רואים שאין אבא ואין אמא. אנחנו רואים שאין מישהו אחראי שיבוא גם מקרב המפגינים וגם מקרב המשטרה. שוכחים שהמשטרה והמפגינים זה אנחנו, זה עם ישראל. המאבק הכוחני הזה. השימוש בכוח בין שוטרים למפגינים, זה הקרע בעם. השוטרים לא באים למשמרת מראש ומתכננים להרביץ. מצד שני המפגינים לא באים להפגנה מראש כדי לחטוף, להיות עצורים וישתמשו בהם כמו שק חבטה. לכן הקרע הזה הוא אצלנו, הוא כבר פה. זה לא טייסים ורופאים. הקרע הזה כבר פה. זה קרע משטרה - מפגינים, זה מלחמת אזרחים רואים את ההתפתחות המוקצנת הזו, שבוע אחרי שבוע ואין מישהו חכם שאומר: בואו נעשה חושבים!"