היועץ האסטרטגי רונן צור טען שעל חברי האופוזיציה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, להיכנס לממשלת נתניהו, ובעקבות כך בוטל נאומו בהפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט. צור שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל וחיים לוינסון והגיב על הדברים.

"אנחנו מדינת חוק": גלנט התחייב לכבד את פסילת צמצום הסבירות ע"י בג"ץ
איש שב"כ לשעבר: "ראש ממשלה ששם את עצמו מעל החוק זו דיקטטורה"
חזק מנתניהו? טלי גוטליב טוענת: "יש ניסיון מלמעלה להחליש את יריב לוין"  

"במחאה כמו במחאה יש גוונים רבים, לפעמים יש גם מתחים פנימיים", הסביר. "כאשר באים עם הצעה, כשאני כותב את הדברים בערב תשעה באב כמי שנמצא כל שבוע בקפלן, אני יודע שזה יחולל מהומה. אני מבין את המשמעויות הציבוריות ואני עושה זאת מכיוון שהתחושה היא שאנחנו נמצאים במלחמה על היכולת לחיות במדינה דמקורטית ושווינית, אך במלחמה כמו במלחמה יש רגעים שצריך לעשות הערכת מצב. כשאני מסתכל על פני הרמטכ"ל בסרטון ושומע את מפקד חיל האוויר ואת ההתראות של ראש אמ"ן, מה שמעניין אותי היא טובת המדינה בלבד. אני שואל את עצמי 'מה עכשיו?', בן גביר וסמוטריץ' ימשיכו לשרוף את המדינה יחד עם לוין". 

הוא המשיך ואמר: "אני שואל את עצמי מה התוכנית לחודשים הקרובים, לתת להם להמשיך לשרוף את המדינה וללכת כל מוצאי שבת להפגין בקפלן וזהו? זה כל תכלית תפקידנו? אני יודע שזה לכווץ את האגו ושזה מחיר כבד, אך אני מעדיף שעל יד ההגה יישבו לפיד, גנץ, מיכאלי וליברמן לצד נתניהו וימנעו את הטירוף הזה. אני לא יודע אם הם לא רוצים, לא שאלתי אותם. בטוח שגם גנץ וגם לפיד לא יאפשרו לנתניהו לנהל את הדברים כמו שהיה פעם קודמת. הם היו צריכים להחליש אותו. עכשיו נוצר מצב חירום. צה"ל מתפרק. אני לא מעוניין שבקבינט הזה יישבו בן גביר, סמוטריץ' ולוין. אני סומך גם על מיכאלי, כן. יש לה השקפת עולם שהבסיס שלה הוא לא לשרוף את העולם". 

יאיר לפיד תוקף את בנימין נתניהו והממשלה (צילום: לשכת חבר הכנסת)

בהמשך, הוא הבהיר: "אני לא עובד אצל אף אחד, אני עובד עם האמת שלי. אם אני מסתכל מציאותית ואסטרטגית על מה הולך להיות בחודשים הקרובים, אני חרד. אני רואה אנשים נוטשים את הארץ, עוזבים את המדינה ומשאירים את החלקים היותר מוחלשים שלה לטובת גורמים סביבנו. אני מעדיף למנוע את זה, זה לא סותר את החשיבות ההיסטורית של תנועת המחאה. היא חייבת להימשך, אבל היא חייבת לחשוב פרקטית". 

בהמשך, טען: "מפלגת מובילי המחאה, הגוש הדמוקרטי, שאני חלק ממנו, חייב שהמסגרות שלו יהיו דמוקרטיות. הליכוד, שעושה פריימריז, מצליחים להביא הרבה מנדטים. כשאנחנו נקים את המפלגה הדמוקרטית הישראלית, אני מקווה שזה יהיה מאוד בקרוב ויודע שיש כוונות ללכת על הדבר הזה - המפלגה הזו תהיה מפלגת שלטון ותביא מספרי מנדטים מטורפים כי יש היום הרבה אנשים בימין המתון וגם מצביעי ליכוד לשעבר שיתחברו למסגרת דמוקרטית, כולל בציבור החרדי".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm