יו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, שוחח עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm על המצב הביטחוני בצל החשש מחיזבאללה, על מחאת המילואימניקים, על הממשלה הנוכחית ועל הרפורמה המשפטית. 

אדלשטיין מודה: "נסענו ב־140 קמ"ש לתוך הקיר, התחלתי להזהיר שנתרסק"

על האפשרות של היווצרות מרד בליכוד, אמר אדלשטיין: "אני רואה בהתבטאויות ששמעת ממני וממספר חברים לא את המרד, אלא את הליכוד האמיתי שמביע את זה שהחלטות מקבלים ביחד. לא שותפים קואליציוניים ולא אף אחד בתוך הליכוד יכתיב לנו את איזה שהיא מדיניות. יש ליכוד, יש סיעה וככה מקבלים את ההחלטות. אילו היו עושים כך מלכתחילה, לא היינו מגיעים לאיפה שאנחנו".

באשר לאפשרות של ממשלת אחדות, אמר: "אני תמיד בעד, אבל לא הייתי נותן לזה סיכוי גבוה. לא בגלל הליכוד או הקואליציה הנוכחית, ראיתי איך בשיחות ההידברות האופוזיציה פרשה מהשיחות בעקבות לחץ קשה של הגרעין של המחאה". עוד אמר: "זה דבר מבורך תמיד אם תהיה אפשרות לצרף סיעות נוספות".

 הוא סיפר: "בעקבות הריאיון שלי קיבלתי שלושה סוגי תגובות. אחת זה חיזוקים וברכות מאנשי ימין וליכוד, שתיים זה קללות ונאצות מקרב אנשי ימין וליכוד ושלוש זה רק קללות ונאצות מאנשי המחאה והגרעין שלה. כנראה אני לוקח להם את האפשרות לעשות בלאגן ולהתפרע, אבל זה לא משנה אם אני אפגע או לא אפגע, יש סדר עדיפויות מאוד ברור: מדינת ישראל ועם ישראל, אחרי זה הליכוד ורק בסוף אני. אז אני עושה את מה שטוב למדינה ולעם הזה".

בהמשך, התייחס חבר הכנסת למחאת המילואימניקים: "צריך לעשות את התמונה ברורה ולשים את הדברים בפרופורציה, הדברים האלה לא חדרו לסדיר ולמשרתי מילואים. מדובר באנשים בני 50-60, רק על מתנדבי מילואים. עד כה אפשר לומר להם שהם התנדבו למילואים ועכשיו כמחאה הפוליטית, שזה דבר מסוכן, הם מודיעים על הפסקת ההתנדבות. זאת תופעה חמורה, לא כולם יודעים לעשות את ההבדלים הדקים האלה שאני הרגע עשיתי".

נתניהו: "נעשים מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות, דלתנו פתוחה" (צילום :לע"מ)

באשר למצב המותח עם חיזבאללה בגבול לבנון, אמר כי "לא צריך להכין את הממ"דים, לצערי תמיד יש מתח. ובתקופה הזאת, אחד כמו נסראללה, שרואה את עצמו כמומחה גדול לחברה הישראלית, וגם בנאומים שלו מדבר על זה שישראל בשיא חולשתה והחזון שלנו מתממש, זאת יכולה להיות מיסקלקולציה מצידו וניסיונות לחצות גבולות וקווים אדומים. אני חושב שאנחנו לא צריכים לזרוע פאניקה, נסראללה זוכר מה קרה לו פעם שעברה כשהוא טעה". 

עוד אמר אדלשטיין: "מושג שמשתמשים בו הרבה בשנים האחרונות בהקשר של חיזבאללה זה דמי-סטייט, חצי מדינה. בהחלט אני לא הייתי מזלזל בהם, הם לא ארגון קקיוני אבל הם לא צה"ל עם העוצמות שלנו, בסופו של דבר הם רק ארגון טרור, אולי עם הרבה יכולות אבל לא מעבר לזה. ועדיין אנחנו לא מזלזלים אנחנו ערוכים". והוסיף על חוזקת צה"ל: "זה כבר תלוי בנו וכמה שפחות נדבר על סרבנות ואי כשירות צה"ל רק ייטב לנו".