כתב הכנסת של מעריב מתן וסרמן עדכן הבוקר (ראשון), את גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM ישירות מהכנסת וסיפר על האפשרות לממשלת אחדות, על היתכנות מרד בליכוד והמצב הפוליטי. לדבריו, "קודם כל תמיד הכל יכול להיות פתוח, אבל לפחות בשלב הזה אם תשאל גורמים באופוזיציה אומרים שזה רחוק מאוד. לטענתם, דווקא עכשיו יותר מתמיד חידוד ההבדלים בעמדות משחק לטובתנו ואסור לתת חבל הצלה לנתניהו כזה או אחר".

"ההתנגשות בין המפגינים למשטרה הולכת למלחמת אחים"

על המרד בליכוד, טען: "לא היית מגדיר את זה כמרד מהסיבה הפשוטה שמה שקורה בתוך הליכוד מושפע ממה שקורה בסקרים בסוף השבוע. כל עוד נתניהו מוביל על גנץ, או באופן כזה או אחר שוויוני אליו והציבור מעניק לו את הקידומת 3 בסקרים – אז חברי הכנסת והשרים רואים את הדברים הללו ואומרים שלא כדאי לעשות יותר מידי בעיות. מהצד השני, אנחנו מכירים את המדיניות של נתניהו שהיא כמובן, נוח לו במצבים מסוימים להראות דמוקרטיה ופתיחות דעות כאשר הדעות האלה מתאימות להשקפת העולם שלו. ואני חושב שבתוך החדרים הפנימיים, היום אנחנו מבינים שנעשתה הקרבה ליריב לוין אבל נוח לתת תכנית הרגעה לחודשים הקרובים וזה מתכתב עם הפגרה שאנחנו יוצאים אליה היום".

"לפיד וגנץ לא ילכו כנגד כי הם יודעים מה המשמעות גם לצאת כנגד הרחוב"

הכנסת לקראת יציאה לפגרה של חודשיים וחצי, על כך אמר וסרמן: "אני מניח ומאמין שמעבר לוועדות שמתכנסות יהיה דיון על הקרע והשבר ונתניהו כן יעלה על בימת הכנסת וייתן נאום כזה או אחר. בחודשיים וחצי האלה הרבה יכול לקרות אבל אני מניח שלא הרבה יקרה. התנאים לא הבשילו ואין סיבה אמיתית לפחות כרגע לכל אחד מהמחנה או מהצד שלו ללכת לממשלת אחדות לאומית. כן יש ניסיון להרגיע כלפי חוץ בשביל להראות הנה אנחנו מוכנים להידברות והצד השני מטרפד את המהלכים".

על התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו והמחאה החברתית, טען כתב הכנסת כי "זה לא רק עניין המנדטים כמו שאנחנו רואים שהמחאה מוכתבת מהרחוב לכנסת ולא ההפך. מה שקורה שכל עוד העמדה של ראשי המחאה היא נגד פשרה עם נתניהו ואחדות, נגד להאריך את חייו הפוליטיים כך גם לפיד ובטח גנץ לא ילכו כנגד כי הם יודעים מה המשמעות גם לצאת כנגד הרחוב. היום הרחוב מחבק אותם אבל מחר הוא יכול באותה מידה להפנות להם עורף".

"ראינו בסוף השבוע שדובר על אפשרות של מפלגת מחאה ושבהחלט יש לה אהדה בציבור, גם את זה לפיד וגנץ מבינים והם לא רוצים לקרוע את החבל מול הצד השני ולצאת מוחלשים מתוך המהלך הפוליטי הזה", סיכם.