שר החקלאות, אבי דיכטר, התראיין היום (ראשון) ליומן צהריים בכאן רשת ב', והבהיר את הפוסט שפרסם בפייסבוק בסוף השבוע האחרון, שבו תקף בחריפות גורמים בקואליציה אשר מסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, אך מנגד תקף גם חלק מהגורמים במחאה נגד הרפורמה.

נתניהו: "ננצל את כנס הקיץ להגיע להסכמות, מקווה שהיד המושטת לא תישאר באוויר"
קובי אוז בעקיצה לליכוד: "הייתי בטוח שיש שם רק רובוטריקים וביטן"
 
בריאיון לאסתי פרז, אמר דיכטר: ״הפוסט שפרסמתי בפייסבוק לא עסק ביריב לוין ולא עסק ברוטמן. הבריונים זה מושג שהושאל, היינו לאחר ט׳ באב ובצל חורבן בית שני ״הבריונים״ אלה אותם קיצוניים שכדי לגרור את היהודים של אז למלחמה ברומאים, פשוט שרפו את אסמי המזון ואילצו את מי שהיה בירושלים לצאת להילחם. לשמחתי אין לנו יריב או אויב חיצוני גם לא בדמות הרומאים." 

"זו סוגיה פנימית שלנו", הסביר. "אני רואה את הקיצוניים שמושכים לכל מיני הצעות חוק ומהלכים שלא תואמים לא לאג׳נדה של הקואליציה, לא לאג׳נדה של הליכוד ולא לאג׳נדה שלי. גרירה כזו לא טובה לנו״.

בנוסף, התייחס השר לפרסומים על מרד פנימי בליכוד שעלו בימים האחרונים, זו לאחר אחר שמספר חברי כנסת במפלגה הצהירו כי הם תומכים בהגעה לפשרה עם האופוזיציה וכי לא יתמכו בחקיקה ללא הסכמה רחבה: ״אני לא מכיר מרד בליכוד. אני גם לא מכיר שום חיבור ביני לבין אנשים אחרים שהשמיעו דעתם בסוף השבוע. אני יודע לומר בוודאות - אנחנו אנשים שמכירים היטב אחד את השני. בסיפור הזה לי לא יצא לשמוע אותם ולא להשמיע להם".

"אני שמח שאני קול שפוי בין קולות שפויים נוספים", הוסיף, "ואני חושב שיש רבים כאלה בליכוד. מי שמקשיב לרה״מ יכול לשמוע את הדברים האלה״.