ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, נאם היום (ראשון) במליאת הכנסת, והציב תנאי לחזרה של מפלגתו, יש עתיד, לשיחות ההידברות בבית הנשיא: הקפאה בחקיקה למשך 18 חודשים, שנה וחצי.

"הפתרון האפשרי היחיד, והדבר היחיד שיאפשר חזרה להידברות, היא הקפאה בחקיקה. הממשלה והאופוזיציה צריכות לחוקק ביחד הקפאה של 18 חודשים, שבמהלכן יתקיימו השיחות בבית הנשיא", אמר לפיד.

"התפקיד שלי, והתפקיד של האופוזיציה כולה הוא לא לסדר לנתניהו ביקורים בבית הלבן, ולא להרגיע את סוכנויות הדירוג שנתניהו שיקר להם. אם הממשלה רוצה להגיע להסכמות רחבות, חובת ההוכחה עליה", הוסיף.

"כל עוד אין הקפאה בחקיקה, אין טעם ואין הגיון לדבר על חוקים אחרים או הסכמות אחרות, מפני שברור לגמרי שהממשלה שוב תברח ברגע האחרון", המשיך לפיד.

"נתניהו, תראה שאתה שולט בקואליציה שלך ושאתה יכול לעשות גם צעדים לטובת המדינה. מרגע שיעבור החוק הזה, נכנס מחדש להידברות מתוך רצון אמיתי לתקן את מה שטעון תיקון", סיים לפיד את דבריו.

מהליכוד נמסר בתגובה: "יאיר לפיד מוכן לדבר עם אבו מאזן בלי תנאים מוקדמים, אבל לליכוד הוא מציב רשימת תנאים מוקדמים להידברות. אנו מזמינים את לפיד להיכנס להידברות עוד היום כדי שכולנו נוכל להגיע להסכמה רחבה".