ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (בין ראשון לשני) לרשת פוקס ניוז האמריקאית ואמר כי "נבחרתי לתפקיד בצורה דמוקרטית כבר 6 פעמים, אני בתפקיד 16 שנים בסך הכל ומעולם לא הגבתי על ויכוחים פנימיים במדינות דמוקרטיות אחרות, מנהיגים אחרים יכולים לעשות זאת".

ראש הממשלה נשאל האם הוא אומר למדינות דמוקרטיות אחרות כיצד הן צריכות להתנהל מול בית המשפט שלהן, והשיב כי "לכולם יש דעה על ישראל, אין להם דעה על הזכויות בצרפת או על ההפגנות שם, או הוויכוחים שמתנהלים במדינות דמוקרטיות אחרות". עוד אמר נתניהו כי "יש לכם ויכוח גדול בין בית המשפט העליון לרשות המבצעת גם בארה"ב, אבל אנחנו נקבל את ההחלטות שלנו. במדינות דמוקרטיות ריבוניות הממשלה נבחרת על ידי העם, וכך זה יהיה גם בישראל".

נתניהו, גלנט ולוין לפני ההצבעה על הסבירות (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
נתניהו, גלנט ולוין לפני ההצבעה על הסבירות (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בשבוע שעבר ערך ראש הממשלה בליץ ראיונות לתקשורת הזרה. בריאיון לתוכנית הבוקר "גוד מורנינג אמריקה" התייחס לחקיקת צמצום עילת הסבירות, ואמר: "זה מתואר כסוף הדמוקרטיה הישראלית, אני חושב שזה טיפשי וכשהאבק ישקע כולם יראו את זה". בריאיון, שיתף נתניהו כי בשיחתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הזמין אותו הנשיא לבית הלבן. "אני חושב שבספטמבר, אנחנו נקבע תאריך", אמר. עוד הוסיף כי אמר לביידן בשיחה כי "גם אם לא אצליח להגיע לקונצנזוס עם האופוזיציה לגבי השלבים הבאים - אגבש נוסחה שתזכה להסכמה רחבה בציבור".

כמו כן, ראש הממשלה ערך גם ריאיון לרשת CNN, שגרף ביקורת רבה לאחר שסירב להתחייב כי יכבד את פסיקת בג"ץ אם זה יפסול את החוק לצמצום עילת הסבירות. "מקווה שלא נגיע למצב הזה", אמר. "הדבר שעליו אתה מדבר הוא מצב פוטנציאלי שבמונחים אמריקניים שווה ערך לכך שבית המשפט העליון היה לוקח תיקון לחוקה ואומר עליו שהוא לא חוקתי. זה סוג הסחרור שאתה מדבר עליו, ואני מקווה שלא נגיע לכך", הוסיף נתניהו בראיון.

מוקדם יותר החודש, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן העניק ריאיון ל-CNN והעביר ביקורת חריפה על ממשלתו של נתניהו. ביידן אמר כי הממשלה בישראל היא "הכי קיצונית" שראה, וכי "ביבי מנסה למצוא דרך לנווט בין הבעיות של הקואליציה שלו". הנשיא האמריקאי הוסיף שהוא ממשיך להאמין שפתרון שתי המדינות הוא הדרך הנכונה בסכסוך בין ישראל לפלסטינים, ומתח שוב ביקורת על הרכבה של ממשלת נתניהו, כשאמר שיש בה את "אחד מחברי הקבינט הכי קיצוניים שראיתי".