רגע אחרי אישור החוק לצמצום עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית והיציאה לפגרה בתום מושב הקיץ של הכנסת, עולה השאלה אם יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, לתרחיש של הקמת ממשלת חירום מאוחדת ככל הניתן נוכח התקופה המתוחה חברה הישראלית. חבר הכנסת חילי טרופר שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם "שבע תשע" ב-103fm והתייחס לדברים.

דיווח: לוין אמר בשיחות סגורות כי "לא יהיה משבר חוקתי בישראל"
גורמים בימין טוענים: "מתנהלים מגעים על הקמת ממשלת אחדות"

"זה לא על הפרק", הודה, "מהרבה מאוד סיבות. נכון שבסקרים אנחנו 30 מנדטים, אבל בכנסת אנחנו 12 מנדטים, ולא נוכל לאזן את הממשלה, למתן אותה. בליכוד יש אנשים קיצוניים. אומרים ממשלת חירום לאומית, אבל הם 50 מנדטים. שבוע שעבר השתנה פה משהו, הממשלה העבירה משהו בהסכמה חד צדדית. אני רוצה להבין שיש עם מי להגיע להסכמות. לפני שחוזרים לאיזה הידברות צריך להבין עם מי. אנחנו מבררים את העניין".

על המשך המחאה לאחר הפגרה, אמר: "מתברר שיש פה אנרגיה ארוכה מבפנים, אני מאמין שהגחלת תישאר כל הזמן. עניין לאומי פותרים בהסכמות, אני לא רוצה שלנצח חצי עם יתכתש עם חצי עם. כך לא נבנה פה חברה. המחאה צריכה להמשיך כדי לוודא שלא נעשה פה עוד מהלך כל כך קשה מצד הממשלה. מקווה שנצליח להגיע להסכמת. עוד לא סיכמנו בעצמנו מה המהלך הנכון עכשיו".

ירי זיקוקים במהלך המחאה בתל אביב (צילום :דוברות המשטרה)

"אסור לנהוג באלימות כלפי מפגינים, אבל אני רוצה להיזהר מלהכליל את כלל השוטרים. המשטרה מתוחה עד הקצה, אני רוצה להיזהר מלהוציא את כלל דיבת השוטרים. אם יש מקרה חמור הוא צריך להיבדק. לא לוותר, צעירים לאורך כל הדורות הם אלה שבנו את הבית והגנו עליו. מי שחושב שהחבר'ה האלה יוותרו בקלות וירימו ידיים פשוט לא מכיר אותם. אני נגד הפרת חוק, אבל כל עוד הם עושים זאת במגבלות הראויות, צריך להוריד בפניהם את הכובע". על השאלה האם הוא יכול להעריך מתי יתקיימו הבחירות, השיב ח"כ  טרופר: "אין לי מושג".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש 103fm