במערכת הפוליטית גינו הלילה (בין ראשון לשני) בחריפות את דבריו של ארי שמאי, שהציע במהלך שידור בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 לשחרר את יגאל עמיר מבית הסוהר. 

האם קיים סיכוי להקמת ממשלת אחדות? ח"כ מהמחנה הממלכתי משיב

שר החינוך, חה"כ יואב קיש, כתב: זה לא 'המתנקש' יגאל עמיר, זה הרוצח המתועב יגאל עמיר. מגנה את האמירה השגויה והאומללה של ארי שמאי כפי שגיניתי את האמירה  המזעזעת של גלית גוטמן על החרדים. ולכל אלו שהתנפלו על ערוץ 14 - הם התייחסו ופעלו בזמן שכל השאר, במקרים דומים, מתקרנפים".

יו"ר המחנה הממללכתי, בני גנץ, כתב בטוויטר: "לפני רצח רבין לא האמנו שבישראל יכול להיות רצח פוליטי. אחריו התפללנו שמי שהתנקש בדמוקרטיה הישראלית לא יקבל לעולם לגיטימיציה ציבורית. ערב עצוב מאוד ומעורר דאגה".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר ב-103FM: "דבר נוראי, והדבר הכי נוראי אלו מחיאות הכפיים הסוערות. זה אומר שיש יסודות מחדש בחברה שמוכנים ללכת הכי רחוק. שמאי סתם מחפש כותרת, חולה תקשורת. זה חלק מתוך אווירת הפילוג בחברה, עוד לפני שבעה חודשים לא היינו שם. הממשלה שקיימת שבעה חודשים הצליחה להשמיד ערך לא רק כלכלי, גם בחוסן הלאומי והחברתי, גם בביטחון. בטוח שעמיר לעולם לא ישוחרר. בחברה הישראלית, גם בכנסת, יש רוב מוחץ שלעולם לא ייתן יד למעשה כזה". 

שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) גינה גם הוא את קריאתו של שמאי. בראיון ב-103FM אמר: "נראה לי מוזר, מיותר וטפשי. יגאל עמיר עשה מעשה נפשע, פגע בדמוקרטיה ואין שום סיבה שבעולם לדון בשחרור של אדם שפגע בדמוקרטיה. האנשים שמעלים דברים הזויים שבסופו של דבר פוגעים בשלטון החוק רק מייצרים תבהלה בצד השני, זה מיותר".

חה"כ עמית הלוי (הליכוד) התראיין גם הוא ב-103FM, ואמר: "מאוד קל להסית לדוגמת קיצון לא מוצלחת. אם אתם רוצים לדבר על הנושא העקרוני, חוק פרסונלי הוא חוק שהתוצאה שלו פרסונלית".

מערוץ 14 נמסר בתגובה: "הדברים החמורים שאמר ארי שמאי משקפים את דעתו בלבד. לאור חומרת הדברים, מר שמאי לא יוזמן יותר להופיע בתכניות הערוץ".

שמאי בתגובה: "עוד בתקופה שבחרתי מרצ או חד"ש, דיברתי נגד החוק הפרסונלי והרטרואקטיבי המונע את קציבת עונשו של המתנקש יגאל עמיר. לו היה נקצב עונשו, כבר היה משוחרר. להזכירכם, לרוצח צבי גור היה תאריך שחרור, ליגאל עמיר אין. עומד מאחורי דברי, הם דמוקרטים יותר מכל ההפגנות בקפלן. אשמח להתראיין בנושא בכל כלי תקשורת פלורליסטי".