עם סיום כנס הקיץ אמש (ראשון), הכנסת מפרסמת את נתוני הנוכחות במושב הקיץ. חברי הכנסת מהעשירייה המובילה הם כולם מהקואליציה, כשיו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן הוא המוביל עם כמעט 698 שעות מצטברות בכנסת. אחריו ברשימה חברי הכנסת אופיר כץ (הליכוד), ינון אזולאי ויוסף טייב (ש"ס) ובמקום החמישי צבי סוכות (הציונות הדתית). את המקומות האחרונים בטבלת הנוכחות תופסים שני בכירים מהליכוד - ראש הממשלה בנימין נתניהו במקום ה-119 ושר הביטחון גלנט במקום האחרון עם 97 שעות מצטברות בלבד.

עוד פורסמו חלק מהצעות החוק שהועברו במהלך המושב האחרון וגם אלו שקודמו וטרם אושרו באופן סופי. בהודעה שהוציאה הקואליציה הושמט החוק לביטול עילת הסבירות שעבר כזכור ביום שני שעבר במקביל למחאות נרחבות ברחבי הארץ.

בין הצעות החוק שהועברו בקריאה השנייה והשלישית: בתחום הכלכלי - הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי במס הכנסה להורים עובדים - תוספת של עד 470 ש״ח עבור כל ילד מגיל 6-18, והטבות מס למשקיעים בישראל בתחום ההייטק.

בתחום הטבות למשרתים ונכי צה״ל: הצעת חוק נכי צה״ל- הטבות משמעותיות לנכי צה״ל בתחום הרכב והדיור, ביטול מבחן ההכנסה לנכי צה״ל- תוספת של עוד אלפי שקלים בחודש לכל נכה צה״ל: ביטול קיזוז קצבאות הנכות עם הכנסתם של נכי צה״ל מעבודה או ממשלח יד, חיילים ומשרתי שירות לאומי אזרחי שמוגדרים כעולים חדשים ומקבלים תשלום ממשרד העלייה והקליטה, יקבלו הגנה על התשלום מעיקול או שעבוד של המדינה.

בתחום הרווחה - הטלת עיצומים כספיים קשים על עסקים בגין עושק קשישים או אוכלוסיות חלשות, הרחבת הכספים שאזרח מקבל המוגנים מפני עיקול בהליך הוצאה לפועל - כספי סיוע לנכות, כספים לעולים חדשים, כספים להורים עצמאיים.

בתחום הבטחון הלאומי: הצעת חוק האיזוק האלקטרוני, הצעת חוק הפרוטקשן - מגדיר בפעם הראשונה עבירה שתקל על פרקליטות המדינה למגר את התופעה, מטיל עונשים כבדים ומרחיב את אמצעי האכיפה, החמרת ענישה בגין עבירות מין על רקע לאומני, הצעת חוק כלי ירייה הנועדה להלחם בפשיעה בחברה הערבית ולחייב ברישיון שימוש באירסופט: כלי דמוי ירייה שניתן להסב לכלי ירייה.

בתחום החינוך: הצעת חוק מניעת העסקה למי שתקפה או התעללה בקטין או חסר ישע- הצעת חוק של יו״ר הקואליציה שקובעת כי אדם שהורשע בהתעללות בחסרי ישע, לא יוכל לחזור לעסוק בחינוך, טיפול או השגחה עם חסרי ישע. חלה חובה על הבגיר המבקש להכנס לעסוק בתחומים אלו לקבל אישור משטרה, שלא הורשע בעבירות תקיפה והתעללות כלפי קטינים וחסרי ישע, והאישור יוצג להורים במעמד הרישום למעון.

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "נאבק ביוקר המחייה" (צילום :לע"מ)

בתחום הבריאות: החזר דמי נסיעה בניידת טיפול נמרץ למשפחתו של חולה שנפטר או לחולה סיעודי, הצעת חוק טיפול במתמודדי נפש הנועדה לייעל את הליכי ועדות הפסיכיאטריה המחוזיות.

בתחום הבינוי והשיכון: הטבת מיסוי מקרקעין לעידוד פרויקטי תמ״א 38, הצעת חוק להקלות במס על רכישת דירה עבור ילד יתום.

בתחום המדיני: הצעות חוק שמטרתן השלמת תהליך קבלת הפטור מויזה לארה״ב לישראלים.

בתחום הצרכנות: סימון ארץ הייצור של תוצרת חקלאית (פירות וירקות, מוצרי חלב ובשר טרי) - עידוד של רכישה כחול לבן.

יו״ר הקואליציה ח״כ אופיר כץ מסר: "כנס מוצלח, שנעשתה בו עבודה רבה, והועברו עשרות הצעות חוק חשובות למען מדינת ישראל ואזרחיה. אנחנו דואגים לאזרח בקצה, ופועלים יום יום על מנת לחוקק ולקדם מהלכים המסייעים לשיפור החיים בכלל התחומים: כלכלי, חברתי, בריאותי ועוד. נמשיך לפעול למענכם".