לראשונה בהיסטוריה, כל 15 שופטי בית המשפט העליון ייקחו חלק בעתירה שהוגשה לבג"ץ לביטול החוק שאושר בכנסת, לצמצום עילת הסבירות שיתקיים בתאריך ה-12.9. על מנת לפסול את החוק, דרוש רוב רגיל. 

"פגיעה אנושה בדמוקרטיה": עתירות הוגשו לבג"ץ נגד ביטול עילת הסבירות
בצל החקיקה: מה הסיכוי שבג"ץ יפסול את חוק הסבירות? | מיוחד למעריב

בכדי לאפשר את הדיון הענק והתקדימי בבג"ץ, בו לראשונה בהיסטוריה 15 שופטים ידונו בביטול תיקון לחוק יסוד השפיטה, השופטים החליטו על דחיית הדיון, בו מתבקש בג"ץ להורות כי נתניהו לא יוכל לכהן בתפקיד ראש הממשלה, בשל ניגוד עניינים. 

כזכור, מפלגות ישראל ביתנו ויש עתיד הגישו הצעת חוק לביטול החוק. ח״כ קארין אלהרר מסרה אז: "הממשלה הזאת העבירה חוק מושחת שפוגע באיזונים והבלמים העדינים של הדמוקרטיה הישראלית וזאת למרות כל הצעות הפשרה שהובאו. נתניהו שוב נסחט ע"י לוין ובן גביר ואלו דוהרים ללא רסן להחלשת מערכת המשפט. זו אחיזת עיניים להציע הידברות אחרי חקיקה כוחנית כל כך. המילים של נתניהו לא שוות כלום, צריך מעשים״.

עתירה נוספת בנושא הוגשה ע"י תנועת "דרכנו", בשיתוף עם התנועה הדמוקרטית האזרחית, וכן התנועה לאיכות השלטון. מתנועת "דרכנו" נמסר כי "העתירה עוסקת בפגיעה האנושה באושיות הדמוקרטיה הישראלית ובהליך החפוז והדורסני שאיפשר את מעבר החוק בכנסת. העתירה מבקשת מבג"ץ להוציא בדחיפות צו ביניים, שישעה לאלתר את התיקונים לחוק יסוד: השפיטה".