חברת הכנסת קארין אלהרר שוחחה היום (שני) עם ענת דוידוב ברדיו 103fm והתייחסה לחוק שעבר בקריאה ראשונה שיזם שר החוץ אלי כהן שיחייב שגרירים, דיפלומטים וקונסולים בשירות החוץ של מדינת ישראל להצהיר הצהרה מפורשת לשמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. חברת הכנסת קארין אלהרר שוחחה עם ענת דוידוב על הנושא. 

בהרכב מלא: 15 שופטי העליון ידונו בעתירות לביטול החוק לצמצום עילת הסבירות
בן גביר במסר לליכוד: "אם תעדיפו ממשלת אחדות נקבל 30 מנדטים"
 
"מה שמפתיע", אמרה, "שהשר ומפלגתו לא היו מוכנים לחוקק את מגילת העצמאות כמבוא לחוקה, כמדינה יהודית ודמוקרטית. מה היה כן חשוב להם? לפגוע באנשים שהם לא יהודים שיכולים לשרת אותנו בעולם. מאוד עצוב. בעיניי עצוב מאוד, מלמד על פניי הממשלה. ממשלה שהיא לא פחות מלאומנית משיחית עם נטיות לגזענות. אנחנו נפעל ככל יכולתנו כדי שהחוק הזה לא יעבור, בטח לא לפני שיעבירו את מגילת העצמאות. אפשר לדבר על הכול אחר כך."

על יחסי הכוחות בממשלה, אשר יקשו על האופוזיציה להפיל את החוק, אמרה: "אני מאוד מקווה, אם כל החוקים האלה היו צריכים לעבור מאחורי הפרגוד 80 אם לא 90 אחוזים מהם לא היו עוברים בכלל. לצערי יש הרבה מאוד אנשים בקואליציה שהעמדות שלהן הן שפויות ועדיין למרבה הצער הם מצביעים כאיש אחד. זה לא דברים של מה בכך, אלו דברים שמשנים את צביונה של המדינה".

אלהרר גם התייחסה למכתב ששלחה בנושא הוועדה למינוי שופטים שלא מתכנסת ולמחסור של עשרות שופטים וגם נשיאת בית המשפט בבאר שבע: "צריך להבין, נשיא בית משפט הוא תפקיד מאוד חשוב, הוא קובע הרכבים, אין להקל בו ראש. הוא אפילו לא מינה וועדת איתור, כך על פי הפרסומים. הדבר הזה יעכב את המינוי, ואני מאוד מקווה שגם את התפקיד הזה הוא לא מתכוון לקחת כבן ערובה כמו שהוא עושה עם הוועדה למינוי שופטים. אני לא מבינה למה שר, שזו האחריות שלו, שזה הדבר שהוא נבחר לעשות, פשוט לוקח את כולם בני ערובה בשביל משחקי אגו על איזו רפורמה שלא תשיג שום תועלת. כל שופט מתעסק עם אלפי תיקים בשנה, והאלפים האלה מצטברים כששופט פורש, התיקים שלו מתפזרים בין השופטים שנותרו בבית המשפט. הפגיעה היא פגיעה בלתי נסבלת שהציבור לא יוכל לעמוד בה, למה הוא מחכה? הדבר הזה לא יקרה הרי. לא יקרה מצב שתעבור רפורמה, שתשנה את הרכב וועדת השופטים שיהיו שופטים פוליטיים. אני קוראת לו - אדוני שר המשפטים, זה לא המנדט שניתן לך. אתה צריך לעשות סדר במערכת אבל לא כזה שיחרב אותה. וזה מה שהוא עושה - מחרב את המערכת". 

על השאלה מה צפוי לעלות בגורלו של חוק ביטול עילת הסבירות, בהתייחס לבג"ץ טבריה ותשובת בית המשפט, השיבה: "בית המשפט לא פסל את חוק טבריה, מה שהוא אמר זה שהוא דחה את זה לקדנציה הבאה. קשה מאוד להעריך מה יגיד בית המשפט, מדובר בחוק שהוא בדרגת חוק יסוד, לא פשוט לפסול את זה. מצד שני ההתעללות שעושה הכנסת באמצעות הקואליציה לחוקי היסוד שלנו היא בלתי נסלחת. משתמשים בחוקי היסוד כדי להרוס את השיטה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm