זמן קצר לאחר שנקבע כי לראשונה בהיסטוריה, כל 15 שופטי בג"ץ ישתתפו בדיון על העתירות שהוגשו לביטול החוק לצמצום עילת הסבירות, במפלגת הליכוד בחרו להגיב. "ממשלות ישראל הקפידו תמיד לכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט, ובית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד", ציינו. 

בהרכב מלא: 15 שופטי העליון ידונו בעתירות לביטול החוק לצמצום עילת הסבירות
"פגיעה אנושה בדמוקרטיה": עתירות הוגשו לבג"ץ נגד ביטול עילת הסבירות

בהודעת המפלגה, התייחסו לאפשרות שבג"ץ יחליט על פסילת החוק, והבהירו: "שני יסודות אלו מהווים את הבסיס של שלטון החוק בישראל ושל האיזון בין הרשויות בכל דמוקרטיה. כל סטייה מאחד מעקרונות אלה תפגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, שזקוקה דווקא בימים אלה לרגיעה, להידברות ולאחריות".

בכדי לאפשר את הדיון הענק והתקדימי בבג"ץ, בו לראשונה בהיסטוריה 15 שופטים ידונו בביטול תיקון לחוק יסוד השפיטה, השופטים החליטו על דחיית הדיון, בו מתבקש בג"ץ להורות כי נתניהו לא יוכל לכהן בתפקיד ראש הממשלה, בשל ניגוד עניינים. 

כזכור, מספר עתירות הוגשו בנושא, ביניהן זו של מפלגות ישראל ביתנו ויש עתיד הגישו הצעת חוק לביטול החוק. ח״כ קארין אלהרר מסרה אז: "הממשלה הזאת העבירה חוק מושחת שפוגע באיזונים והבלמים העדינים של הדמוקרטיה הישראלית וזאת למרות כל הצעות הפשרה שהובאו. נתניהו שוב נסחט ע"י לוין ובן גביר ואלו דוהרים ללא רסן להחלשת מערכת המשפט. זו אחיזת עיניים להציע הידברות אחרי חקיקה כוחנית כל כך. המילים של נתניהו לא שוות כלום, צריך מעשים״.