יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס היום (שלישי) בסדרת פרסומים בטוויטר לאפשרות של הקמת ממשלה יחד עם הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו, ופסל אותה על הסף. "גם אנשים טובים וערכיים מסתובבים בימים אלה ואומרים, 'כבר עדיף ממשלת אחדות. שלפיד וגנץ ייכנסו במקום סמוטריץ' ובן גביר ונגמור את זה'. מתוך הייאוש הגדול, זה נשמע להם כמו פתרון. אנחנו ניכנס לממשלה, והמהומה המתישה תסתיים סוף סוף", ציין. 

המכבדים, המתנגדים והמתחמקים: העמדות השונות בליכוד בנוגע לכיבוד פסיקת בג"ץ
משה רדמן זומן לחקירה; המשטרה עצרה שלושה מפגינים בעקבות רעש מוגזם

הוא הדגיש שלא יהיה מוכן לשבת תחת ראש הממשלה נתניהו: "ואז מה? כי יום אחרי שהממשלה הזו תוקם אזרחי ישראל יראו שזו לא אחדות, אלא כניעה. הרי זו לא באמת תהיה ממשלת אחדות, אלא עוד ממשלה של נתניהו. כל הפטריוטים המופלאים שצועדים עכשיו ברחובות עטופים בדגל ישראל יראו אותנו, הנציגים שלהם בכנסת, עומדים ונשבעים אמונים לנתניהו".

לפיד תקף את התנהלות נתניהו: "אנחנו נהפוך להיות השרים של נתניהו, שמדווחים לנתניהו, שמצייתים למדיניות שמכתיב נתניהו – אם יתחשק לו לספר לנו מהי המדיניות הזו. אחדות זה נחמד לטקס הפתיחה, אחר כך יש ממשלה, ויש מי שעומד בראשה, וכל האחרים כפופים לו. בכל העולם יבינו שאין כבר בישראל אופוזיציה לנתניהו. הם יבינו שכולנו חושבים שנתניהו הוא מנהיג ראוי ומקבלים על עצמנו את הערכים המקולקלים שלו. לא תהיה שום דרך אחרת להבין את הממשלה הזו". 

יחזרו לשתף פעולה? (צילום: פלאש 90)
יחזרו לשתף פעולה? (צילום: פלאש 90)

"המילה 'אחדות' תיעלם מהלקסיקון אחרי חמש דקות. אחר כך נהיה בתוך ממשלה שבראשה עומד נאשם מושחת, שמעדיף את האינטרסים האישיים שלו על טובת המדינה. ממשלה השואבת את כוחה ממכונת הרעל הממומנת בידי מיליארדרים בחו"ל. ממשלה שערוץ "לשחרר את יגאל עמיר" 14 הוא צינור התקשורת הרשמי שלה", הוסיף.

עוד כתב: "ממשלה שאין לה בעיה עם עבריינים מורשעים או עם גזענות ומשיחיות (אתם לא באמת חושבים שהוא יסכים להיפרד מדרעי וקרעי, נכון?). אנחנו נרכין את ראשנו בפני ראש ממשלה שכולנו יודעים שהוא מאס בדמוקרטיה, שאין לו בעיה להסית ולפלג".