לראשונה בתולדות מדינת ישראל, בג"ץ יתכנס על מנת דון בסוגיית ביטול עילת הסבירות בהרכב מלא של 15 שופטים. חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) דנה על כך היום (שלישי) עם אריה אלדד ואיתן כבל בתוכניתם ב-103fm.

פיגוע ירי במעלה אדומים: חמישה נפצעו קשה-בינוני, המחבל חוסל
"דרכתי את האקדח וצעקתי לו לעצור": קצין מג"ב על רגעי הנטרול הדרמטי

בפתח דבריה התייחסה שטרית לתנועה לאיכות השלטון וטענה כי " היא מזמן כבר לא תנועה לאיכות השלטון, היא תנועה נגד הליכוד. זה לא משנה באיזה נושא מדובר. זאת פשוט תנועה ששמה לעצמה מטרה לחסל את תנועת 'הליכוד' בכל דרך אפשרית. זאת תנועה שהשם שלה הוא כל כך חשוב, אבל לא כסוג של רדיפה אחרי תנועה שהיא לא שנה שנתיים".

"אתה מצפה מבית המשפט העליון ידע לעשות את זה במקרים רבים שמגיעה עתירה שאין עליה שום הצדקה, הוא ידע להגיד שהוא 'מגלגל את זה מכל המדרגות'".

בהמשך ביקשה לצטט את דבריו של חיים צדוק שהיה שר המשפטים בממשלת רבין ואמרה: "היו לו גם מספר תפקידים כולל יו"ר הוועד המנהל של המכון ישראלי לדמוקרטיה, והוא אמר: 'רבים סבורים כי הריסון העצמי המקובל כעיקרון על כל השופטים, לא תמיד נר לרגליהם, הלכה למעשה ישנם תחומים אשר באיזון נכון בין רשויות המדינה, הם לפי מהותם נחלת הכנסת והממשלה. מוטב שביהמ"ש ימשוך ידו מהתערבות בענייניהם גם אם התנהגות הכנסת והממשלה וראש הממשלה נראית בעיני השופטים. ניתן לדעת הקהל להחליט'".

עוד הוסיפה כי "דוגמא מלפני יומיים, חוק טבריה, אם באמת עילת הסבירות הייתה כל כך מאיימת על קיומו של ביהמ"ש או על חשש כזה בפגיעה בדמוקרטיה, אז לא היית רואה שהחוק הזה היה נפסל, הוא נפסל. זאת אומרת שכשבית המשפט העליון חושב שזה לא טוב, אז הוא פוסל".

"זה כבר הסגת גבול. לפי זכרוני, שנגר אמר שיש חשש שביהמ"ש העליון משיג את גבולם של הרשויות האחרות במשטר דמוקרטי. יש לכבד הפרדת רשויות", טענה שטרית בתוקף.

בסיום דבריה, שיתפה כי "אני שומעת גם בחדרי חדרים, מאז ומעולם בממשלות ישראל הקפידו לכבד את החוק ואת פסיקות בית המשפט. ובית המשפט תמיד הקפיד לשמור ולכבד את חוקי היסוד וידע תמיד שזה הקו האדום. אני אומרת לך בחדרי חדרים מה ששומעים היום, שביהמ"ש מנהל סוג של מלחמה פסיכולוגית מול הממשלה הזאת וזה דבר פסול מפני שב־DNA של בתי המשפט חייבים לשמור על יושרה, הגינות וצדק שלא נאבד אמון בבתי המשפט. זה יכול להיות אסון למדינת ישראל".