בישיבת הממשלה האחרונה, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הקואליציה תנצל את כנס הקיץ לנסות להגיע להסכמות עם האופוזיציה בנוגע לרפורמה במערכת המשפט, מה שצפוי לכלול ריכוך וביטול סעיפים ממתכונתה הנוכחית של הרפורמה. "מקווה שהפעם היד המושטת לא תישאר באוויר", הוא קרא. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד הבוקר (רביעי) לדברי ראש הממשלה וטען: "הממשלה התפשרה יותר מדי".

"חוסר אחריות": גלנט והרמטכ"ל גינו את חה"כ מהליכוד שתקף את מפקד פיקוד מרכז
בעקבות תיעודים חריגים מההפגנות: מפקד יס"מ ת"א יאיר חנונה זומן לחקירה במח"ש

"אני חשוב שזו טעות לא להמשיך ברפורמה כפי שהיא, הידברות זה חשוב, אבל הממשלה הזו התפשרה יותר מדי", הוא טען בשיחה עם אריה גולן בכאן רשת ב'.

יאיר לפיד מודיע על פיצוץ המשא ומתן סביב הרפורמה המשפטית (צילום: לשכת חבר הכנסת)

בהמשך השיחה, שוחח בן גביר עם מגיש הרדיו על אלימות שוטרים בהפגנות והתיעודים הקשים הנראים ברשתות החברתיות, ועל דבריו של ח"כ אביחי בוארון מהליכוד, אשר תקף את אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, בטענה כי "יותר חשוב לו לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים".

באשר לשוטר יאיר חנונה, שזומן לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שהשתמש באלימות כלפי מפגינים, אמר בן גביר: "עושים עליהום נגד שוטרים. עם זאת, יש עשבים שוטים ומקרים שצריך לחקור. אם נאמרו אמירות, מבחינתי זה סוף העולם וחמור מאוד, אבל אני רואה מה עושים לשוטרים. יש קבוצה שהחליטה למרר את חיי השוטרים וחיי הקצין בפרט. אני, כשר שלו בממשלה, צריך לתת לו גיבוי. תפקידי לומר לו 'אל תפחד לפעול'".

כזכור, השר גיבה את חנונה וטען: "מח"ש מנסה להלך אימים על המפקד".

"עם כל הכבוד למח"ש, ראיתי סרטונים שמפגינים פוגעים, מרביצים, מקללים ויורקים על שוטרים". על אמיתי עבודי, מי שלכאורה נפגע מהקצין, אמר בן גביר : "ראיתי בסרטונים שהוא עובר על החוק ומנסה לפגוע במכת"זית. ראיתי איך הוא משתולל ומנסה לפגוע תוך כדי האירוע, הוא לא כזה תמים, הנער הזה. ראיתי גם אישה שנותנת סטירה לשוטר, ובמהדורות החדשות ראו רק שהשוטר דחף אותה. התקשורת לא מראה את כל הסרטונים".

עימותים בין שוטרים ומפגינים מול בית השר לוין (צילום :מטה המאבק)

באשר לחקירתו של חנונה, אמר השר כי "השר לא מתערב ומעורב בחקירות, אני לא יושב על השלטר. חלק גדול מהאירועים הם לא חד צדדים, שוטרים מותקפים. אני מצפה משוטר לשמור על פרופורציות, אבל חנונה קצין מצטיין, הודעתי שהוא גיבור. ראיתי את הסרטונים וראיתי איך הוא והחברים שלו חוטפים מכות, אני כשר שלהם מגבה אותם, זה תפקידי".

בהמשך, הגיב לדברי חבר הכנסת אביחי בוארון, ואמר: "צריך לדבר מול שר הביטחון גלנט, יש מדיניות וצריך לומר אותה, וכעת יותר ויותר מאפשרים לפלסטינים חופש תנועה. טוב יעשה צהל, וטוב יעשה השר גלנט. עם כל הכבוד לפוקס, בסוף יש שר שמוביל. צריך יותר להקפיד על החופש לחיות מאשר על החופש לתנועה לאנשי הרשות. די, זה חיי אזרחים שלנו, סליחה אבל אם אתה שואל אותי אם עדיף חופש תנועה לאנשי הרשות או חופש לחיות לאזרחי ישראל - ברור שהחופש לחיות הוא יותר חשוב".