יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת בן גוריון ויו"ר ההסתדרות כמו גם שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן שוחח היום (רביעי) עם אריה אלדד ורוני בר און בתכניתם ב-103FM, והתייחס לנושא הרפורמה במערכת המשפט וההפגנות סביבה, ולא חסך בביקורת מראש הממשלה בנימין נתניהו

"הנושא המרכזי הוא ברור. בהבנתי יש סכנה ברורה לדמוקרטיה הישראלית והאפיון של המדינה כמדינה דמוקרטית. זה פעם התבטא בחוק הסבירות ופעם התבטא באמירות מסוכנות של שרים בממשלה ושל ראש ממשלה, שלא מתחייבים לקיים החלטות שיפוטיות. ופעם אחרת באמירות כמו לפצל את היועצת המשפטית לממשלה כי היא לא מתיישרת למה שאנחנו רוצים", אמר בפתח הריאיון. 

עוד הוסיף: "מכיוון שעבדתי עם נתניהו, שמעתי ממנו הרבה הבטחות שלא קוימו אחר כך. כולל הבטחה לרוטציה או להעברת תקציב, שישראל התנהלה בלי תקציב כמה שנים. האמירות לא קונות ולא אומרות כלום. דווקא מעשים. מעשה של ראש ממשלה שאומר 'אני לא מתחייב לקיים החלטה שיפוטית'. במדינה דמוקרטית השלטון לא יכול להגיד 'אני לא אקיים החלטה שיפוטית'".

לטענתו של אריה אלדד, כי "אם כוחו של בית המשפט נובע מחוק יסוד, הוא לא יכול לפסול. אתה לא יכול לפסול חוק יסוד בחוק יסוד", השיב ניסנקורן: "אם כך, בוא נבטל את בתי המשפט ושהשלטון יגיד גם בית המשפט יכול להחליט ומה לא. הרי גם ככה אנחנו בדרך לשם".

ניסנקורן ציין: "במדינה דמוקרטית מקיימים החלטות של בית המשפט העליון. בארה"ב הנשיא וכל הדמוקרטים לא אהבו את ההחלטה על ביטול ההחלטה לעניין ההפלות, הם היו חייבים לקבל את ההחלטה. כולל את הביטול של הלוואות הסטודנטים. במשטר דמוקרטי יש לך בתי משפט. אם אתה לא מכבד את ההחלטות שלהם, אז אין טעם בכלל שיהיה משטר דמוקרטי. ומה שעושה ראש הממשלה הוא מפורר את המשטר הדמוקרטי הישראלי. הוא לא יכול לקרוא לאחדות מצד אחד ומצד שני לבוא ולהגיד 'אני לא אקיים החלטות של בית המשפט העליון'".

על העתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד התיקון לחוק הנבצרות שקבעה הכנסת, שעיקרו צמצום האפשרות להוציא ראש ממשלה לנבצרות: "אני לא חושב שעילת הנבצרות זה לב מאבק המחאה, בטח לא שלי. מחאתי ומאבקי זה על עצמאות בית המשפט העליון. נבצרות זה לא עצמאות בית המשפט העליון. מה שלדעתי מקודש בדמוקרטיה זה בית משפט עליון ושומרי סף עצמאיים, שלטון וכנסת. לצערי הכנסת שלנו, כולם יודעים, לא קיימת. נשלטת שילטון מוחלט על ידי הקואליציה, לא משנה איזו קואליציה אגב ונשאר רק בית המשפט העליון. הפתרון הפשוט להקפיא את המהפכה השלטונית. היא מפוררת את המדינה, הכלכלה והאחדות", כך לדבריו.