הבוקר (חמישי) דנים שופטי בג"ץ בעתירות נגד חוק הנבצרות, הקובע כי להכריז על נבצרות ראש ממשלה רק במצב של אי מסוגלות פיזית או נפשית. שר המשפטים וחבר הכנסת לשעבר מאיר שטרית התראיין בתכנית של יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לדברים. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אין שום ספק שמה שעומד על הפרק הוא האם הכנסת יכולה לעשות חקיקה נמהרת ולצפצף על כל המערכת", טען. "בג"ץ יעשה טעות חמורה אם לא יפסול את החוק. בעיניי צריך לפסול אותו לאלתר. לא עומדת על הפרק נבצרות של רה"מ, היועמ"שית הבהירה שהיא נגד נבצרותו. בג"ץ צריך לעשות מה שנכון מבחינת המדינה והעם, ולא מה שנכון מבחינת השלטון". 

עוד הוסיף ואמר כי "כשבג"ץ יפסול את החוק, הכנסת תבין שהיא לא יכולה לחוקק מה שהיא רוצה. זה שערורייה, חקיקה בלי דיון, זו קטסטרופה. אי אפשר אפילו להתייחס לזה ברצינות. חקיקה שנעשית במהירות מתוך מטרה לשמר את השלטון היא חקיקה פסולה. בג"ץ צריך לבטל את כל החוקים המטורפים שהכנסת עושה. במצב הנוכחי, הממשלה עושה טעויות חמורות לחלוטין ויוצרת קרע בעם. היא מעמידה את העם במצב קשה ביותר". 

בהמשך, הגיב השר לשעבר על אישור החוק לביטול עילת הסבירות, והבהיר: "זה ליצור שחיתות מוחלטת במדינה, שיכולים לפטר את מי שהם רוצים. מקווה שחוק עילת הסבירות יתבטל, אבל אם לא - הממשלה יכולה להחליט שהיא מפטרת את היועצת המשפטית לממשלה וממנה חבר של נתניהו. מספיק שישללו לה את כל הסמכויות הפליליות ויתנו אותן למישהו אחר. זה נראה לך נורמלי?".