עימותים חריפים נרשמו אמש בין פלסטינים וישראלים בשטחים בליל שישי, כאשר באזור הכפר בורקא החל עימות קשה לאחר שמתנחל התקרב עם צאן לכפר. מאוחר יותר, התברר כי נגרם נזק לרכוש פלסטיני. לפי הדיווחים, מספר מתנחלים ביצעו ירי חי לעבר פלסטינים בכפר, וכתוצאה מהעימות החריף נורה למוות קוסאי גמאל עבד אלגואד מעטאן, בן ה-19 שנכח במקום, וחמישה נפצעו. הביקורות בעקבות העימותים הקשים לא איחרו להגיע, וכן גם החששות וההאשמות. שני ישראלים החשודים במעורבות באירוע נעצרו לחקירה במשטרה וחמישה חשודים עוכבו. על פי דיווחים, אחד החשודים היה בעל תפקיד לשעבר בקואליציה.

עימותים אלימים בין ישראלים לפלסטינים סמוך לשכם; דיווח: פלסטיני נורה למוות
לאחר מותו של הפלסטיני בהתפרעויות סמוך לרמאללה: שני ישראלים נעצרו לחקירה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר: "נערי הגבעות הופכים את יו״ש לזירת קרב בין טרור של מחבלים יהודים לטרור של מחבלים ערבים. זה מסכן את ההתיישבות שרובה אזרחים שומרי חוק, מסכן את חיילינו, והפגיעה בחפים מפשע מנוגדת לכל ערך יהודי או דמוקרטי. הגיבוי שהם מקבלים מתוך הקואליציה הקיצונית בתולדות המדינה הוא פיגוע מדיני. ראש הממשלה נתניהו צריך לגנות בחומרה את האלימות הפוגעת בבטחון הלאומי, בצה״ל ובהתיישבות".

"אירוע חמור הוא עצימת העיניים המתמשכת והמכוונת מאלימות המתנחלים. תופעה שהיקפה גדל באופן חסר תקדים תחת ההפקרות של המדינה", כתבה חברת הכנסת נעמה לזימי. "פורעי החוק הללו ששלחו נציגיהם אל הכנסת הם חלק ממבקשי החרבת הדמוקרטיה הישראלית ואין סיבה לטשטש את האמת הברורה הזו".

גם חבר הכנסת אחמד טיבי הגיב לרצח של קוסאי מעטאן: "הזרוע הצבאית של הקואליציה כבר נטלה אחריות על הפיגוע בבורקא?".

מתנחלים משליכים אבנים בכפר בורקה (צילום :ארגון יש דין)

ח"כ איימן עודה טען: "מתנחלים חמושים, מחבלים, רצחו נער פלסטיני. אם המצב היה הפוך היו קוראים לזה פיגוע נפשע והיה מתנהל מצוד אחר המבצעים. אבל המתנחלים הם אדוני הארץ. הם שולטים בממשלה וזוהי פסגת שאיפתם עם ההפיכה המשטרית - טיהור אתני. רצח אחר רצח, דונם אחר דונם. אם לא נסיים את הכיבוש הוא ימשיך להשחית הכל".

חבר הכנסת עופר כסיף אמר בתגובה: "הכתובת הייתה על הקיר, כתובה בדם פלסטיני. כך נראית מציאות הנשלטת בידי כנופיות פורעים כהניסטיות המנהלות את הממשלה".

מטעם מפקדים למען ביטחון ישראל נמסר: ״בעוד מנהיגי המתנחלים משתלחים במפקדי צה״ל, נערי הגבעות המשוכנעים שהם מעל החוק, היכו אמש שוב. הם מגיחים ממאחז לא חוקי, רוצחים פלסטיני וגורמים לנזקים בכפר״. טרור הוא טרור הוסיפו מטעם הארגון ועל הגורמים המדיניים להנחות מיידית את מערכת הבטחון לנהוג ביד קשה גם בטרור היהודי״.