אלוף פיקוד מרכז לשעבר, ומי שהיה מח"ט שומרון, אלוף (מיל') גדי שמני, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM וביקר את השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' נוכח העימותים האלימים האחרונים בשומרון בין פלסטינים למתנחלים

עימותים אלימים בין ישראלים לפלסטינים סמוך לשכם; דיווח: פלסטיני נורה למוות
בצה"ל חוששים מפיגועי נקמה נוספים; הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס

שמני תקף: "מדובר באנשים שיושבים בממשלת ישראל. הם נציגי הכנופיות החמושות והאנשים הכי מסוכנים בישראל ותפיסת העולם שלהם גורסת שככל שיהיה יותר בלאגן ופיגועים הם יוכלו למשש את החזון שלהם. חזון של השתלטות על כל השטח, של מדינה אחת, של גירוש ערבים, שריפת ערבים".

עוד המשיך ותקף: "שני שרים שלא כשירים ולא לגיטימיים. אנשים שלא ראויים להיות שרים. בטח לא בן גביר שהוא עבריין מורשע וגם לא סמוטריץ' שיש לו תפיסת עולם מסוכנת וקיצונית, שמעביר היום כספים לכל הגורמים פורעי החוק. אני לא בטוח שאנשיו לא משתפים פעולה ומעבירים מידע שמקשה על הפעולות של צה"ל". 

לשאלה באיזה מידע מדובר ולמי הוא מועבר, השיב: "ברגע שיושב אדם שתפיסת העולם שלו מנוגדת לתפיסת צה"ל, צה"ל צריך למצוא את האיזונים הנכונים והיו לו תמיד ארבע רגליים ועכשיו קרעו את הרגליים. סמוטריץ' קיבל סמכויות והוא יכול לפעול בניגוד למפקד בשטח. למשל, המאחז הזה שבו התרחש האירוע שנהרג פלסטיני הוא מאחז שצה"ל ביקש לפנות אותו וסמוטריץ' לא אישר. יושב נציג ולא צה"ל קובע, לא נציג שר הביטחון – זה על גבול הלא חוקי. סיפוח דה פקטור של יהודה ושומרון. ישראל היא מדינה כובשת ובשטח כבוש יש סמכויות למפקד הצבאי והוא הריבון. ברגע שפוליטיקאי יכול להנחות את אלוף הפיקוד אם לעשות או לא לעשות משהו, כמו הפינוי הזה שהוא החלטה מבצעית, אז נוצר חיכוך, נהרגים אנשים".

באשר למעורבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבלת ההחלטות, טען: "מנסים לייצר תדמית שראש הממשלה נגרר ואין לו בעיה אבל אנחנו יודעים שהוא מודע למהלכים והם מקובלים עליו. אסור להאמין לסיפורים האלה. ואם הגענו למצב הזה אז ראש הממשלה לא צריך להיות כאן יותר, אבל זה לא המצב. הולכים מכאן למצב הרבה יותר חמור. אנחנו כבר נמצאים בשנה האחרונה בהסלמה ואנחנו הולכים להמשך שלה. בסופו של דבר יש פה מדיניות שהולכת לפגוע במיעוטים גם בתוך מדינת ישראל, אני מקווה שמישהו יתעשת לפני שיהיה מאוחר מידי. ממשלת ישראל מדרדרת אותנו".

לסיום, אמר: "אני מכיר את כל החבר'ה האלה. את בן גביר, את כולם. גם את הגברת סיון הר-מלך (עוצמה יהודית). אני חושב שהיא פועלת מתוך תחושת נקם כי היא איבדה את בעלה בפיגוע. אני לא מייחס להם שיקולים רציונליים, הם פועלים מאידיאולוגיה קיצונית ותחושות נקם". 

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103FM