שלשום פרצו מהומות בין מתנחלים לבין פלסטינים בסמוך לכפר בורקה באזור רמאללה. פלסטיני נהרג וחמישה יהודים נפצעו, אחד מהם שנפצע קשה חשוד בירי לעבר הפלסטיני. עו"ד נתי רום מארגון 'חוננו' שמייצג את החשודים בהרג הפלסטיני בסמוך לכפר בורקה התייחס לביקורת שהוטחה בהם בתכניתם של אראל סג"ל ודוד ורטהיים ברדיו 103FM. 

שר החוץ אלי כהן: "נתניהו ובן סלמאן יעשו היסטוריה, העניין הפלסטיני הוא לא מכשול"

לדבריו, "האמת שיש אי בהירות. בגדול החשדות הם כלפי חמישה עצורים, חלקם שוחררו אבל כולם הוחשדו ברצח בכוונת תחילה ממניע גזעני. מודה המשטרה שזה נכנס בעקבות מערכת אוטומטית של המחשב ואחרי חשיבה ממושכת הם מחליטים להוריד את הסעיף הזה. ולגבי אלישע ירד אומרים שאין כל כך חשד סביר בדבר כזה. הסיפור מתחיל בערב שבת, כמאתיים עד שלוש מאות פורעים יוצאים לכיוונו של רועה צאן שרעה את צאנו לא בשטח הכפר. ובצעקות 'יטבח אל יהוד' זורקים אבנים, סלעים, זיקוקים בכינון ישיר. חלק מהיהודים נפגעים בפגיעה ישירה וזועקים לעזרה לחבריהם שממהרים להגיע. בין היתר מגיעים גם יחיאל אינדור ואלישע ירד. כנראה שאינדור היחידי שמחזיק אקדח והוא ברישיון. עם האקדח הם ירו לאוויר, ניסו להתריע. הפורעים מכתרים אותם מכמה כיוונים. זאת הגנה עצמית וההוכחה היא שהירי לאוויר לא מרתיע את הפורעים, זורקים לו סלע בגודל של כדורגל ופותחים לו את הגולגולת יש לו דימום מוחי".

בהתייחס לחשד להעלמת האקדח אמר עורך הדין: "בעוד כמה ימים, שבית המשפט יחליט שאין שום עבירה על אלישע, האם אתה ורטהיים תצדיק את אראל? אתה יכול לנשום לרווחה ולבקש מאראל לשנות את דעתך כי הוא לא חיפש נשק והרג פלסטיני, הוא בכלל לא ירה, מדובר בנשק של אדם אחר שמוחזק ברישיון. שירה באוויר, הגן על עצמו והציל חיים. אם זה היה קורה במקום אחר בארץ הוא לא היה נחשד ברצח – הוא היה מקבל אולי תעודת הוקרה. כאן מישהו מטרגט ציבור של מתיישבים -  לא משנה מי היה חוטף את הפצע היו מאשימים את היהודים בניסיון לרצח".

על ההתכתבות הטלפונית עם חיים לוינסון בשבת השיב:"אני לא חושב שנכון להתייחס לזה, מתחזה עובר על החוק והמטרה מקדשת את האמצעים זה לא לעניין. שהלקוח שלי חוטף חור במוח הוא מואשם ברצח, גם אם המצב היה ההפוך הוא היה מואשם. ששלוש מאות איש צועקים 'יטבח אל יהוד' אף אחד לא עוצר אותם. לאף אחד לא אכפת, למה? כי הם מתיישבים רועי צאן".

"עו"ד שלכם התקשר למשטרה במטרה להחזיר את האקדח ולא ענו לכם?" נשאל. רום הבהיר: "אני בעצמי התקשרתי למשטרת ישראל ואמרתי שהם יכולים להיות רגועים ושאלתי לאן להביא את האקדח. כשהם מחפשים בביתו, אלישע הציע לעזור להם. כשהם אמרו שהם מחפשים אקדח אלישע הוביל אותם למבנה השני שם היה האקדח. אף אחד מהם לא החליט שהוא הולך לפגע ולפגוע בבן גזע שונה משלו, אף אחד ואני מבטיח לכם". 

על ההשוואה בין נערי הגבעות לאירועי אלימות ופיגועים קודמים, כדוגמת האירוע בכפר דומא, חידד רום: "שאלתי פעם מישהו משב"כ כמה נוער גבעות לדעתו עושים בעיות והוא ענה לי 80 מתוך 400 אלף מתיישבים. ההשוואה שלך היא נוראית. בפיגוע קשה שחברך נהרג ואתה רואה זיקוקים בכפר. אז אתה לא רואה הבדל בין מחבל שהורג אנשים באוטובוס מלא אנשים לבין ילד בן 16 ששורף מכונית?".

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103fm