העימות בין השר דודי אמסלם לראש רשות החברות מחריף: אמסלם פנה היום (ראשון) לנציב שירות המדינה, היועץ המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה וראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים בבקשה להדיח את מיכל רוזנבוים.

"התנהלותך השערורייתית": מחריף העימות בין אמסלם למנהלת רשות החברות
אמסלם תחת מתקפה: "בוטות קיצונית והתנהלות לא ראויה"

"אני סבור שבעניינה של גב' מיכל רוזנבוים המשמשת כמנהלת רשות החברות קיים בסיס איתן להפסקת כהונתה משתי העילות האמורות בהחלטת הממשלה. ברצוני לציין תחילה, לאורך השנים בהן כיהנתי בתפקידים ציבוריים מגווים, לרבות נבחר ציבור, מעולם לא נדרשתי למצב של סיום כהונתו של עובד . יחד עם זאת, נסיבות המקרה שבפנינו, הן שהביאו אותי למצער, בפעם הראשונה במילוי תפקידי, לבקש את סיום כהונתו של עובד", טען אמסלם בפנייתו.

לדבריו, "אין מדובר בעניין אישי כלפי מנהלת הרשות והדברים נובעים מטעמים מקצועיים גרידא. הגם והרשות נמצאת תחת אחריותי לתקופה קצרה יחסית, הרי שעד היום לא הצלחתי לקבוע סדרי עבודה תקינים עם מנהלת הרשות אלא להיפך, מנהלת הרשות עושה כל שביכולתה לסכל את יכולתי לבקר את עבודת רשות החברות ולהתוות את מדיניותי כפי שקובע החוק".

עוד טען כי "האווירה וחוסר הנימוס והזלזול הנלווה כמו גם היכולת של מנהלת הרשות לשקר במצח נחושה במסגרת הישיבה הם אלו שהביאו לקביעות שנקבעו בסיכום הישיבה. הניסיון לקשור את הדברים בכך שהיא עמדה על עצמאותה שיקול הדעת ושמירת האינטרס הציבורי היא לא נכונה בנסיבות אלה אלא ניסיון להטות את העובדות – דבר המצביע שהיא אינה דוברת אמת".

בקשת השר דודי אמסלם להדיח את ראש רשות החברות by maariv on Scribd

כזכור, ראש רשות החברות שיגרה ביום רביעי שעבר מכתב חריף לראש הממשלה ובו ביקשה להשתתף בישיבת הממשלה הקרובה על מנת להציג את המצב הקשה שנוצר ברשות החברות אותו הגדירה כ"ואקום שלטוני הגורם נזקים כבדים לחברות הממשלתיות".  

"השר העלה טענות שלפיהן חוות דעת של היועמ"ש בעניין מינויי דירקטורים בחברות הממשלתיות מהווה 'פוטש' ועבירת משמעת", טענה, "לאחר שרשות החברות הממשלתיות עמדה על כך שתפעל רק בהתאם לדין, השר נקט במעין 'סנקציה' של סירוב להפעיל את סמכותו בקשר לחברות הממשלתיות".

בתגובה, נמסר ממנהלת רשות חברות עו״ד מיכל רוזנבוים: "בפחות מארבעה חודשים מאז השר נכנס לתפקידו, זהו הניסיון השלישי בו הוא נוקט להדיח את מנהלת רשות החברות הממשלתיות, וזאת לאחר שבכהונה קודמת התעמת עם מנהל רשות החברות הקודם ועם גב׳ דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה".

"הרקע לפניות השר להדחה, הוא סירוב מנהלת רשות החברות להסכים לדרישות לא לגיטימיות, בעיקר בתחומי מינויים ושכר. בחוות דעת מפורטת, היועצת המשפטית לממשלה הבהירה כי הרשות פועלת כדין בעמידה עצמאית על כללי מנהל תקין. ניסיון לאיים על מנהלת הרשות לא ירפה את ידיה והיא נחושה להמשיך ולהפעיל את שיקול דעתה באופן עצמאי וללא מורא. טענות השר נענו כבר והן ייענו שוב באופן ענייני במכתב מפורט לנציב שירות המדינה", טענה.