סנגוריו של מיקי גנור, עורכי הדין רווית צמח ועמית ניר, הגישו לבית המשפט את הטיעונים במסגרת משפט הזוטא בו תיבחן מחדש קבילות ההודאות של גנור בתיק הצוללות. כמו כן, ביקשו השניים שיתייחסו לטענתם כי הסכם עד המדינה עם גנור נעשה ברמאות. עורך הדין ציון אמיר התראיין היום (שני) בתכניתו של אראל סג"ל, התייחס לידיעה, ונגע בפרטי תיק הצוללות על כל רבדיו. 

"ממה בג"ץ מפחד?": טלי גוטליב במתקפה חסרת תקדים

לדבריו, "באחד השלבים, לפני שנים אחדות, כבר אמרתי בדיוק מה אני חושב על הפרשה הזאת. עוד בתחילת דרכה, הייתי בטוח שהיא תיגנז ובאמת אני שמח שאחרי חמש שנים של מאבק משפטי בפרקליטות הסיפור נגד צ'ייני נגנז. הם טיפסו גבוה מדי והוא היה רק שלב אחד בדרך לטפס עליו, קדימה וגבוה". 

העו"ד הבהיר: "הולך להיות משפט שיחשוף את החקירה הזו שהתנהלה בלא מעט פגמים, אנחנו רק בתחילת הדרך. במשפט נתניהו מעלים ועוד יעלו טענות במסגרת הדוקטרינה של הגנה מן הצדק על פגמים חמורים בהפעלת שיקול הדעת של הרשות - הסיפור הזה נמצא כולו באוויר, הוא לא נעלם". 

על ביטול חוק הנבצרות, אמר: "אני חושב שצריך לשמור על הסדר, על השכל הישר, על המסורת המשפטית ועל החוק. אי אפשר להשתמש בשום סמכות שאיננה נתונה לך. הייתה שאלה גדולה שדילגנו עליה ונרמלנו אותה, על ההתערבות לביטול חוקים רגילים". 

בהמשך, הוסיף: "היום אנחנו נמצאים בדיון אחר - אחרי שהיה קונצנזוס מלא לאורך כל השנים בין כל הנוגעים בדבר ובין כל השופטים החשובים ביותר בתולדות בית המשפט העליון שלנו, כולל אהרון ברק שאמר שחקיקת יסוד אי אפשר לנגוע בה, אז הנה אנחנו מנרמלים התערבות מהסוג הזה. זאת בעיה גדולה מאוד". 

לסיום, ציין כי "אי אפשר להביא ולהציג חוקים אבסורדיים. אם מישהו רוצה לעסוק בדוגמאות אבסורדיות - אני לא איתם, וגם שופטי העליון לא צריכים להיות איתם. השאלה היא איפה הנזק גדול יותר, פריצת כל הגבולות או הפיכת סמכותה של הכנסת על ידי גוף אחר שהוא חשוב מאוד בחברה דמוקרטית?".