מתיחות בממשלה? לאחר סירובו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאשר את העברת המענקים הפוליטיים לרשויות הערביות, כמו גם אלו הקשורים לשילוב ערבי מזרח ירושלים באקדמיה, שרת המודיעין גילה גמליאל ביקרה אותו בחריפות. "אני קוראת לשר האוצר לבטל את הקפאת התקציב להשכלה גבוהה לערביי ישראל", ציינה.

"לא אתן את חתימתי לכך": סמוטריץ' יצא נגד נתניהו וגלנט בישיבת הקבינט
מועמד לשעבר לבית המשפט העליון טען: "נתניהו מרגל איראני" - וחזר בו

עוד הוסיפה: "לשילוב האוכלוסייה הערבית באקדמיה יש חשיבות חברתית, כלכלית וביטחונית. כשרה לשוויון חברתי, הובלתי את תכנית 922 עם הישגים רבים. עלינו להמשיך לממש את החזון בראייה ארוכת טווח למען צמצום הפערים בחברה".

בצלאל סמוטריץ' על יוקר המחייה: "קיבלנו ירושה איומה, אין לי פתרונות קסם". ערוץ הכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

כזכור, שר האוצר השיב אתמול למכתבו של שר הפנים משה ארבל, בעניין העברת מענקים פוליטיים לרשויות הערביות בגובה 200 מליון שקלים, עליהם התחייבה שרת הפנים לשעבר איילת שקד ליו"ר רע"מ מנסור עבאס. ברקע המתיחות בין השניים בעקבות הבקשה, ענה סמוטריץ' כי "יש צרכים דחופים וחשובים יותר מלהמשיך להעביר את הכספים הפוליטיים של מפלגת רע"מ". 

במכתב נאמר כי "מדובר בכסף קואליציוני פוליטי שניתן בדרישת רע"מ ומנסור עבאס בממשלה הקודמת ואין לו שום הצדקה מקצועית". השר ציין כי "הרשויות הערביות מקבלות את מענק האיזון שנועד לסייע לרשויות חלשות בדיוק כמו כל רשות אחרת במדינת ישראל ועל בסיס קריטריונים שוויוניים", וטען כי "אין ולא הייתה שום הצדקה בעולם להעדיף עוד יותר את הרשויות הערביות ולתת רק להן מענק מיוחד שהרשויות החלשות במגזר היהודי לא מקבלות, מלבד דרישה פוליטית של עבאס שביקש לעשות הון פוליטי על תקציב המדינה ולשחד את בוחריו בחברה הערבית". 

הוא המשיך: "בניגוד לאמור במכתבך, גורמי המקצוע במשרד האוצר סבורים אף הם שאין לתקציב הזה שום הצדקה מקצועית. הם התנגדו לו בממשלה הקודמת והוא הועבר בניגוד לעמדתם (פעולה לגיטימית כמובן כשלעצמה, לממשלה מותר לקבוע מדיניות הגם שהיא מנוגדת לעמדת גורמי המקצוע שונים, אבל מה לעשות שהמדיניות שלי וסדרי העדיפויות התקציביים שלי שונים)".