מובילי המחאה נגד הרפורמה הגישו היום (שלישי) עתירה דחופה לבג"ץ לקבלת צו על תנאי ובקשה לדיון דחוף על מנת לאפשר למפגינים לקיים מחאה דמוקרטית במושב נווה אטי"ב, בו מתארחים ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, שנחסם לתנועה ע"י המשטרה שמונעת ממפגינים להגיע למקום.

"מזכיר משטרים אפלים": המפגינים זועמים על חסימת אתר הנופש של הזוג נתניהו

החל מאתמול בערב, הציבה המשטרה מחסומים בכניסות ליישוב, ובנקודות נוספות המרוחקות מהיישוב, ולא מאפשרת לאזרחים מכל רחבי הארץ אשר הגיעו כדי למחות, להתקרב ליישוב. האזרחים נעצרו במרחק אווירי של כקילומטר וחצי מהיישוב, אשר הפך להיות שטח סגור, אין אפשרות להתקרב, לא ברגל ולא ברכב, נבדקות תעודות זהות והכניסה היא למורשים בלבד.

המארגנים טענו כי בפועל, המשטרה מונעת מהמפגינים לממש את זכותם הבסיסית לחופש ביטוי ולמחאה, באופן שכלל לא מאזן בין צרכי הביטחון המובנים לזכות המחאה. לדבריהם, בימים האחרונים התנהל שיח פורה בין נציגי המפגינים לבין הנהגת היישוב נווה אטי"ב, ובסיומו הושגו הסכמות על מיקום הפגנה בתוך היישוב, תוך התחשבות הדדית ויצירת איזון בין מרקם החיים ביישוב, צרכי הביטחון וזכות המחאה.

המפגינים טוענים כי "המשטרה הייתה ערה למתרחש אך בפועל סגרה את הכניסות ליישוב ומונעת מהמפגינים להגיע אליו תוך שהיא ערוכה בשטח בכוחות מתוגברים, עם פרשים ומכתז"יות, דבר הצובע באופן פסול ומכוער את המפגינים הדמוקרטים ככאלה המהווים סכנה". 

מכתב מיצוי הליכים נשלח אמש וכעת, באמצעות עורכי הדין גונן בן יצחק וגבי לסקי, עתרה אמי קליין, מארגנת המחאה לבג"צ.  

עורך הדין גונן בן יצחק מסר עם הגשת העתירה: "הפסיקה בעניין חופש ההפגנה לא מאפשרת למשטרה לסגור מקום באופן טוטאלי ולמנוע מאזרחים את חופש התנועה ומימוש זכות המחאה. אנחנו רואים לנגד עינינו אירוע השמור למשטרים דיקטטורים אפלים. השליט ורעייתו יוצאים לנופש באתר שהופך למקום סגור ומסוגר ורק חסר שתגיע להקת פרחי ירושלים להריע לבני הזוג על מנת שלא ישמעו מה חושב עליהם העם.

הוא הוסיף: "תפקיד המשטרה הוא לאזן בין צרכי הביטחון, צרכי היישוב לזכות הבסיסית למחאה במדינה דמוקרטית אך נראה שבמסגרת המירוץ למפכ"לות, הפכו הניצבים למשרתי הדיקטטורה שבדרך. בית המשפט חייב להתערב בהקדם, לעצור את הטירוף ולהורות למשטרה לאפשר את המחאה ביישוב גם אם זה אומר שמר וגברת נתניהו ישמעו מה יש לציבור לומר להם".