בעקבות הפרסום שלה הבוקר (שלישי), שוחח היום גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM עם הכתבת המדינית של מעריב, אנה ברסקי, שסיפרה על המהלך שמתכננים בקואליציה, על מנת למנוע את כינוס הוועדה לבחירת שופטים בהרכבה הנוכחי.  

סמוטריץ' טוען: "קיבלתי את הסכמת נתניהו להקפיא את הכספים"

"זה החשד העולה בקרב חברי האופוזיציה", הסבירה ברסקי בפתח דבריה. "ב-7.9 יתכנס בג"ץ לדון באי כינוס הוועדה לבחירת שופטים בהרכבה הנוכחי, סאגה אחת מיני רבות סביב הכוונה של יריב לוין שלא לכנס את הוועדה, ככל שההרכב לא שונה. טענת האופוזיציה, וגם של שורה של עותרים, הינה כי יריב לוין מייצר פלונטר נוראי. הם מקווים כי בג"ץ יחייב את לוין לכנס את הוועדה כדי לקדם בחירה של שורה די ארוכה של שופטים של בית המשפט המחוזי והשלום".

עוד הוסיפה בנושא וטענה: "חוששים באופוזיציה מאמירות, ביניהן של ראש הממשלה, שאמר כי הכל יעבור בהסכמה. גם אני, בין היתר, קיבלתי תדרוך מסביבת יריב לוין כי הוא גמיש מתמיד, ומכל זה משתמע, מבחינת האופוזיציה, כי לא מדובר בכוונות כנות, אלא בתרגיל להגיע לבג"ץ ולטעון כי אין שום תועלת להתערב בעניינים פוליטיים כדי לחייב את יריב לוין לכנס את הוועדה, וזאת משום שהם מתנהלים במשא ומתן. גורמים באופוזיציה אומרים שהם לא קונים את זה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

באשר לתמיכת האופוזיציה במחאה, אמרה: "אני חושבת שהם חייבים להתחשב במחאה. לכן אין תסריט שבו גנץ ו'יש עתיד' לא מתחשבים ברוח המחאה. כל הקונספירציה הזו שמדובר במזימה של הקואליציה לייצר סוג של מצג שווא של משא ומתן מעבר לפינה, ובכך להסיר מהראש שלהם את בג"ץ - לדעתי זה קצת מוגזם. נניח כי בג"ץ יחייב את יריב לוין לכנס את הוועדה, בג"ץ לא יכול לחייב את יריב לוין ללוח זמנים מסוים, לכן הקואליציה אומרת שמקסימום יריב לוין יחויב על ידי בג"ץ. כל עוד אין הסכמות למועמדות לשופטים לוין יקבע דיון אחר".

בהמשך שוחחה עם גדי נס על המועמד לנשיאות בית המשפט העליון, יצחק עמית, וציינה כי "בקואליציה חושבים על מועמד אחר - השופט יוסף אלרון. אמנם הוא לא הבא בתור, וללא הסכמה מול מערכת המשפט הדבר הזה בלתי אפשרי".