עו"ד נתי רום מארגון חוננו, המייצג את העצור יחיאל אינדור שנפצע באורח קשה בתקרית ליד הכפר בורקא, התראיין היום (שלישי) לתוכניתו של אראל סג"ל ברדיו 103fm והתייחס לדיווחים לפיהם ישנו סיכוי נמוך שיוגש כתב אישום נגד החשודים במעשה. 

המחאה בעתירה דחופה לבג"ץ: "לאפשר את ההפגנה מול נתניהו בחופשתו בנווה אטי"ב"
בעקבות החלטת סמוטריץ', ראש מועצה מאיים: "לא נפתח את שנת הלימודים"
 
"כרגע אני מייצג את יחיאל, הבחור שירה באקדחו", אמר. "יש ערר במחוזי היום באחת, ואנחנו מקווים, היות ואין שום הצדקה למעצרם, שישוחחרו עוד קודם. ראיתי תחקירים שבכלל מדובר בהם על מיקום של 160 מטר ורובה M16. אם כך אז ברור שמרשיי לא קשורים לעניין. מדובר בשטח C, לא מדובר בכפר. לא רק שלא מדובר על לב הכפר, מדובר על שטח טרשים, סלעי, הרחק מאוד, אי אפשר לראות את הבתים של הכפר, אולי באופק. זה לא שטח פרטי, אלא שטח של מדינה. אתם חייבים לראות תמונה של המקום, מדובר בסלעים בשטח C".

"החשודים לא שתקו בחקירה", טען. "רועה הולך לרעות את צאנו, יוצא מההתיישבות שלו לא בתוך מטעים, ותוקפים אותו בסלעים וזיקוקים. הוא קורא לעזרה לחברים שלו, לקח לאנשים המון זמן להגיע, גם למרשיי לקח חצי שעה. הם רואים יהודים פצועים, שזורקים עליהם אבנים בשטח פתוח, לא קרוב לשום כפר, ומרשי יורה באוויר כדי להניס את התוקפים". 

"הוא יורה באוויר מספר פעמים, כ-200-300 תוקפים נסוגים וחוזרים לאיגוף, מרשי צועק מתי הצבא מגיע, הוא בן 28, פעם ראשונה שהוא נעצר", הוסיף ואמר רום. "זה אדם טוב, הוא עדין נפש, מתנגד לאלימות, אוהב כל אדם לקרוא לו עבריין ורוצח? כואב הלב. הוא במצוקה נפשית. הוא הציל חיים של אנשים, הצבא לא הצליח להגיע. למה אין תיעודים מהצד שלהם? כל פעם שהם מנסים לברוח מאגפים אותם, הם אומרים שמע ישראל כי הם בטוחים שהם הולכים למות באותו רגע".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm